استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس اظهار داشت: بخش مهمی از این اتفاقات ناشی از نقص قوانین است که با اصلاح قانون انتخابات مرتفع خواهد شد.

 

به گزارش خبرآنلاین،  اسماعیل جبارزاده در گفتگو با خبرنگاران افزود: در صورت اصلاح قانون انتخابات و نقش آفرینی احزاب، بسیاری از مشکلات موجود حل و فصل می شود.

وی با تاکید بر اینکه در هیچ جای دنیا نظام پارلمانی بدون نقش آفرینی و بها دادن به احزاب ممکن نیست گفت: برای ارتقای کارامدی انتخابات باید از تجربیات کشورهای مختلف استفاده کرد.

 استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ثبت نام 12 هزار کاندیدا برای حضور در انتخابات مجلس و مسئله ی رد یا عدم احراز صلاحیت های داوطلبان یادآور شد: طبیعی است که برای 12 عضو محترم شورای نگهبان این امکان وجود ندارد که در عرض یک هفته به صلاحیت 12 هزار نفر رسیدگی نمایند.

جبارزاده بخش مهمی از فشارهای اخیر به شورای محترم نگهبان را ناشی از نقص قوانین دانست و اظهار داشت: تا زمانیکه احزاب در انتخابات کشور نقشی نداشته باشند، این مشکلات را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اگر تعداد کاندیداهای مجلس در انتخابات دور آینده به 20 هزار نفر برسد، مشکلات امروز چندبرابر خواهد شد.

جبارزاده ضمن انتقاد از حزب گریزی در سیستم سیاسی کشور افزود: درحالیکه در تمام جهان عضویت در احزاب سیاسی و طبعیت از برنامه های احزاب اساس فعالیت های سیاسی به شمار می آید، اما در ایران عدم وابستگی به حزب افتخار محسوب می شود!

به گفته وی، سیاستمداری که عضو حزب نباشد ایراد است چراکه در آن صورت هیچ مکانیسمی برای شناسایی توانمندیها و نیز پاسخگو کردن وی در طول دوران مسئولیتش وجود نخواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سه دوره افتخار نمایندگی مردم تبریز در مجلس را داشته است گفت: وقتی نماینده ای وارد مجلس شده و خلاف وعده های خود عمل می کند هیچ مکانیسمی برای پاسخگو کردن وی وجود ندارد درحالیکه وجود احزاب قوی این مشکل را رفع کرده و می تواند حقوق مردم را حفاظت نماید.

جبارزاده در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه متاسفانه میزان مشارکت مردم آذربایجان شرقی در انتخابات مجلس طی دوره های گذشته همواره پایین بوده است، اظهار امیدواری کرد که در این دوره میزان مشارکت عمومی در این استان بیش از دوره های گذشته باشد.

همرزم سابق شهید باکری در دوران دفاع مقدس، همچنین با نقد برخی بداخلاقی های انتخاباتی از سوی کاندیداهای مجلس یادآور شد: همه ی ما باید توجه داشته باشیم که هر صندلی مجلس بر روی خون 240 هزار شهید ایران اسلامی بنا شده و باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    3 0
    مردم واقعا میخان وضعیت تغییر کنه..حتی اگه این پروژه زمانبر باشه و اصلاحات کم کم صورت بگیره..حالا که اجازه حضور اصلاح طلبان شناسنامه دار رو نمیدن باید از کاندید های میانه رو و تکنوکرات حمایت بشه..حتی اگه بین مردم شناخته شده نیستن..فقط باید زودتر لیستی در سرار کشور تهیه بشه و در اختیار مردم قرار بگیره تا بتونیم تبلیغات مویرگی رو در تمام جامعه انجام بدیم..دست بجنبانید لطفا