میزان نوشت: مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ماندگاری هوای سرد در نیمه شمالی تا آخر هفته جاری و همچنین ادامه کاهش دما و بارش برف وباران در نیمه غربی کشور خبر داد.

احد وظیفه ضمن اشاره به نفوذ سامانه بارشی به سمت نوارغربی کشور و همراه شدن با جریانات سرد شمالی، گفت: به تدریج طی امروز بارش باران و برف و کاهش دما در نیمه غربی کشور ادامه خواهد داشت و همچنین نیز در شمال شرق کشور بر دامنه منطقه بارش افزوده می‌شود.

وی همچنین به کاهش قابل ملاحظه دمای هوا درنیمه شمالی کشور طی امروز و فردا اشاره کرد و گفت: بیشینه کاهش دما طی مدت ذکرشده برای سواحل دریای خزر 10 تا 15 درجه خواهد بود.

به گفته وظیفه، ماندگاری هوای سرد در نیمه شمالی کشور تا آخر هفته جاری ادامه می یابد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: از اواخر وقت امروز از مقدار بارش در شمال غرب وغرب کشور کاسته می شود و با حرکت این سامانه به سمت شرق ، فردا بارش برف و باران برای سواحل دریای خزر، دامنه های البرز، شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

وظیفه همچنین خلیج فارس را فردا و دریای خزر را طی امروز و فردا مواج و طوفانی پیش بینی کرد.

گفتنی است بر اساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی، سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای وضع هوای مناطق تحت تاثیر امروز سامانه بارشی را به شرح زیر پیش بینی کرد : "بارش برف در استان‌های اردبیل ، زنجان ، کردستان، لرستان و چهارمحال بختیاری، قزوین، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز و سمنان، بارش باران و برف در استان‌های همدان، مرکزی، کرمانشاه، گیلان ، مازندران، گلستان و خراسان شمالی که بارش در ارتفاعات به صورت برف بوده و همچنین رگبار و رعدوبرق در ایلام، خوزستان ، غرب فارس و شمال بوشهر پیش بینی می‌شود.

لازم به ذکر است که ماندگاری هوای سرد در نیمه شمالی کشور تا روزهای پایانی هفته تداوم خواهد داشت که کاهش دما در سواحل شمالی و شمال شرق بین 10 تا 15 درجه و در سایر مناطق بین 6 تا 10 درجه پیش بینی می شود.

با توجه به پیش بینی بارش برف و مه گرفتگی در جاده های کوهستانی شمال غرب ، غرب و ارتفاعات البرز در مسیرهای یاد شده طی روزهای شنبه تا سه شنبه توصیه می شود در هنگام تردد از تجهیزات زمستانی ( زنجیر چرخ ، پوشاک گرم و ...) استفاده شود."

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =