۰ نفر
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۸

دنیای اقتصادبه نقل از رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیانوشت :مقرر شده تا شرکتی ایرانی- ایتالیایی میان ایران خودرو و فیات ایجاد شود و فیات می‌تواند رقیب قیمتی برای محصولات پژو و فولکس‌واگن باشد.

احمد پورفلاح با تشریح جزئیات بیشتری از همکاری‌های ایران‌خودرو و فیات گفت: هنوز قراردادی میان ایران خودرو و فیات به امضا نرسیده، اما مذاکرات در مراحل خوبی قرار گرفته است که امیدواریم منجر به شکل‌گیری همکاری مناسبی میان دو خودروساز شود. رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا افزود: براساس مذاکراتی که میان ایران خودرو و فیات صورت گرفته، قرار است خودروهای جدید فیات در ایران تولید شده و بعد از آن به کشورهای منطقه صادر شود؛ بنابراین قرار ما با خودروسازی فیات این است که واردات صورت نگیرد و تولید مشترک، اساس کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مدل‌های جدیدی از خودروهای فیات در ایران به‌صورت مشترک تولید خواهد شد و قرار بر این است که شرکتی مشترک میان دو خودروساز ایرانی- ایتالیایی تشکیل شود که سرمایه‌گذاری مشترک هم از سوی دو طرف انجام خواهد شد.

به گفته پورفلاح، قرار بر این است که دانش و تکنولوژی از سوی فیات وارد ایران و در مقابل، کارگر و انرژی از سوی کشورمان تامین شود، البته حجم سرمایه‌گذاری هنوز مورد بحث است.

وی اظهار کرد: فیات در سال‌های گذشته پیشرفت‌های مناسبی در عرصه خودروسازی داشته است؛ به‌نحوی‌که اکنون سبد متنوعی از خودروهای اکونومی دارد که به لحاظ قیمتی می‌تواند رقیبی برای پژو و فولکس واگن باشد. رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا خاطرنشان کرد: رنج قیمتی فیات هم متنوع است و البته از خودروهای ۵۰۰ سی‌سی به بالا دارد و می‌تواند تنوع قیمتی متنوعی هم داشته باشد، ضمن اینکه به لحاظ مصرف سوخت هم اقتصادی است.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    173 1
    این شرکت نچسب دزد شده قلدر سرگردنه هر شرکت خارجی باید با اینا کار کنه دولت اگه شرایطو فراهم کنه خیلی از کمپانیهای دنیا حاضر خواهند بود شعبه ای در ایران داشته باشن خودشون تولید کنن و خودشون هم قیمت گذاری کنن شایدم دولت میخواد ولی اون مجموعه مفت خوری که از هر لگن تولیدی دونگ میگیرن راضی به این کار نیستن
    • سامان IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
      24 0
      به چه علت رانت همکاری با خودرسازهای اروپایی باید در دست سایپا و ایران خودرو باشد؟ تا کی باید همه گونه حمایت دولتی و غیر دولتی پشت سر این دو خودروساز باشد
  • بی نام RO ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    19 0
    باید این شرکت ها خودشان بصورت مستقل تولید کنند نه بواسطه کارخانه ایرانی
  • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    11 0
    اگه با ایران خودرو الان با ادامه همین شیوه برداشت از بازار و همین مدیریت قرار هست این کار انجام شود .بدانید ممکن نیست و مشکلی بر بقیه مشکلات مملکت افزوده خواهد شد.
  • ایرانی IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    17 0
    چرا هر کارخونه ای میخواد وارد ایران بشه باید از طریق ایران خودرو یا سایپا باشه که اونا هم اونقدر قیمتو ببرن بالا تا مردم مجبور کنن لگن های بی کیفیت قبلیشونو بخرن ؟؟؟؟ بجای این رانت بازیا دولت باید بزاره خود برندها مستقیم خط تولید تو ایران بزنن و دست مردم بدن. اینطوری قیمت و کیفیت هم رقابتی میشه نه انحصاری ، اشتغال زایی هم بیشتر میشه... در غیر اینصورت چند سال دیگه باز دوباره همون آش و همون کاسه ... :
  • بی نام A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    14 0
    محاله انحضار خودرو در ایران شکسته بشه .چرا خودروی ده پانزده میلیونی نمی ارن
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    12 0
    انحصار باید بشکنه تا قیمت ها درست بشه پس اجازه بدید سرمایگذار خارجی خودش تولید کنه.باید جلو دزدی و قلدری شرکت های خودرو ساز را گرفت.
  • بهمن A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    15 0
    چرا باید یک سر قراردادهای خودرویی ایران خودرو یا سایپا باشه مگر این دو شرکت میگذارن آب خوشی از گلوی ملت پایین بره لطفا" شرکتهای خارجی مستقلا" و یا با سرمایه گذاران ایرانی جدیدی همکاری کنن والا خودروهای 10 یا 20 میلیونی را به 50 میلیون میدن دست مردم و مابقی میره تو کیسه اینها البته با شرکای خارجی همان 10 یا 20 میلونو حساب میکنن البته نمایش داده نمیشه میدونم
  • بی نام IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    11 1
    فقط تویوتا
  • میهن پرست IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    3 0
    هر خودروسازی که میاد ایران و با هر شرکت ایرانی هم بخواد کارکنه باید قدرت خرید مردم رو در نظر بگیره. چون تولید انبوه و فروش تیراژ بالا فقط با ماشین های باکیفیت با قیمت های 20 تا سی میلیون میسره خودروهای 40 پنجاه میلیون به بالا به شدت شکست میخوره چون قدرت خرید مردم بسیار پایینه . کسی هم که میخواد ماشین گرانقیمت بخره ترجیح میده اوریجینال خارجیشو بخره و زیر منت ایران خودرو و سایپا نره
  • محمد A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    3 0
    بابا شماها اصلا انگار كاملا سر كاريد.اين دو تا شركت دولتي هستن و قراره كسري بودجه را به قيمت ركود جبران كنن.اين ديگه هي آخه آخه نداره.
  • دکتر اثناعشری IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    2 1
    باید حداقل مثل ترکیه عمل بشه. محصولات فیات، رنو، داچیا، نیسان، تویوتا و ... داره اونجا کولاک می کنه برای قشر متوسط پایین. با بهترین کیفیت و قیمت و تنوع مدل. مثل تاکسی هاشون که انواع مدل فیات هستند. خودروهای لوکس رو نگفتم چون همه می دونند قیمتهای اصلیشو و قشر متوسط رو به بالا راحت قدرت خرید دارند با بسته های خرید ویژه. مثلا ب ام و ایکس 5 مدل 2014 تو ایران 1 میلیارد و هشتصد میلیونه و ب ام و ایکس 5 مدل 2016 در آلمان با یورو 4 هزار تومانی فقط 400 میلیون تومنه.. کافیه سری به وبسایت ب ام و آلمان بزنید به جای "کام" ، در انتهای آدرس وبسایت"دی ای" بزنید و بعد میتونید پیدا کنید پرتقال فروش را؟