ایران به نقل از زیباکلام نوشت:اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند و به نامزدهایی که حداقل انتظارات را دارند یا چهره‌های میانه‌روی اصولگرا رأی ندهند، تندروها با حداقل آرای حوزه‌های انتخابیه خود‌ به مجلس راه می‌یابند.


صادق زیباکلام  افزود: حضور تندروها در مجلس دهم، شرایطی مانند مجلس نهم را رقم خواهد زد، شرایطی که طی آن، مجلس به تریبونی علیه دولت تبدیل می‌شود و دیگر حتی بحث نظارت بر دولت که وظیفه مجلس است هم محلی از اعراب نخواهد داشت، بلکه تندروها به دلیل غرض‌ورزی سیاسی، هر فعالیت دولت روحانی را تخطئه خواهند کرد.
وی با اشاره به احضار مکرر وزرا به مجلس یا سؤال از آنان از سوی نمایندگان تندروی مجلس نهم، خاطرنشان کرد: در صورت عدم مشارکت مردم در انتخابات، تندروها بار دیگر با 10یا15 درصد آرای حوزه‌های انتخابیه به مجلس راه می‌یابند و همین شیوه را پی می‌گیرند، از این رو لازم است پای صندوق‌های رأی حضور یابیم تا حتی‌الامکان کار را برای نامزدهای تندرو دشوار کنیم.

زیباکلام در ادامه، خاطرنشان کرد: انتخاب رقابتی تنها با حضور رقیب میسر است و در این صورت، انتخاب نهایی تنها برعهده مردم گذاشته شود و مردم به هر که خواستند رأی خواهند داد، اما اینکه به رقیب اجازه حضور داده نشود، مغایر انتخابات رقابتی است.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    40 5
    مردم حساس شدن و به گمان بنده حداقل 40 میلیون شرکت خواهند کرد و تندروها و اصولگرایان جایی در مجلس اتی نخواهند داشت 12 ساله مجلس دست دوستانه و مردم هم قطعا شرکت میکنن و امار مشارکت فوق العاده بالا خواهد بود. عده زیادی از نماینده های فعلی بالای 90 درصدشون مجلس را ترک خواهند کرد 7 اسفند یک شکست بسیار بزرگ برای اصولگرایان رقم خواهد خورد.
  • بی نام DE ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    11 52
    ..فعالیت روحانی را تخطئه خواهند کرد....کدوم فعالیت؟
    • جاوید IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
      4 18
      فعالیت ،منظورشون وام خودرو و وام کالا بود که انحصار رو تقویت کرداز کی تا حالا رکود شدید شده فعالیت؟؟؟؟؟؟
  • حسین 7 IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    55 7
    من به خاطر رد صلاحیت سید حسن آقا و علی مطهری قصد داشتم شرکت نکنم اما دیدم همین اتفاق که شما میگین میافته و تندرو ها دوباره میان.بخاطر همینم که شده بیاین رای بدین
  • دانشجو A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    8 67
    گیریم معتدلین برن مجلس مثلا مجلس شششم چه گلی بر سر ملت زدن؟زمان انتخابات میگین برین رای بدین تا شرایط عوض شه اما موقعی که بر خر مراد سوار میشین شما اصلاح طلبا میگین تندروها نمیذارنخوب واسه چی رای بدیم؟
    • بی نام US ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
      35 3
      بیچاره مملکتی که شما دوست عزیز مثلا دانشجو و نماینده طبقه روشنفکرش باشی
    • سعید IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
      17 1
      یه کم خودت درباره مجلس ششم مطالعه کن تا متوجه بشی بهترین مجلس کدوم مجلس بوده و به حرف رسانه های غیر زنجیره ای کاری نداشته باش. اما در مورد تندروها هم فک نکنم دروغ گفته باشن.
    • بی نام EU ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
      14 1
      اگر چه به عملکرد اصلاح طلبان گاه ایرادات جدی وارد است اما کسانی که تفاوتی میان اصلاح طلبی و اصلاح طلبان با تمامیت خواهی و تمامیت خواهان قائل نیستند باید دوباره تشریف ببرند گل معجزه ی تمامیت خواهی 84 تا 92 را بچیتنند...؟
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    16 2
    مردم واقعا میخان وضعیت تغییر کنه..حتی اگه این پروژه زمانبر باشه و اصلاحات کم کم صورت بگیره..حالا که اجازه حضور اصلاح طلبان شناسنامه دار رو نمیدن باید از کاندید های میانه رو و تکنوکرات حمایت بشه..حتی اگه بین مردم شناخته شده نیستن..فقط باید زودتر لیستی در سرار کشور تهیه بشه و در اختیار مردم قرار بگیره تا بتونیم تبلیغات مویرگی رو در تمام جامعه انجام بدیم..دست بجنبانید لطفا