به لطف کمک های مردمی و مساعدت وزارت ورزش ،هزینه های درمان سارا عبدالملکی فراهم شده است.

لیلی خرسند-خبرگزاری خبرآنلاین: سارا عبدالملکی 10 روز در بیمارستان بود و کسی او را نمی‌شناخت. حتی در پنج سالی که برای تیم ملی راگبی بازی کرده بود، در روزهایی که برای تیم هندبال دانشگاه به میدان رفته بود،‌ مدرک مربیگری، داوری و.. گرفته بود، کسی اسمی از او نشنیده بود. در جست‌وجوهای گوگل هم فقط اسمش را می‌شود در ترکیب تیم ملی دید،‌ آن هم در خبرهایی که فدراسیون‌ انجمن‌های ورزشی و انجمن راگبی برای خبرگزاری‌ها ارسال کرده است اما حالا حتی مردم عادی هم او را می‌شناسند.

سارا عبدالملکی عضو تیم ملی راگبی است که روز 29 دی‌ماه در مسیر بازگشت از کرمانشاه تصادف سنگینی کرد، ضربه مغزی شد و پنج جراحی روی ریه،‌ مهره‌های کمر، دست و شانه‌اش انجام دادند و خانواده‌اش تنها آرزویشان این است که او یک بار دیگر بتواند راه برود و قطع نخاع نشده باشد.

خبرهای اول درباره سارا عبدالملکی محدود به تصادف بود. اما مشکلات مالی خانواده سمت‌وسوی اخبار را تغییر داد. تصویر دلخراش از سارا که روی تخت بیمارستان و حرف‌های تلخ مادرش که حتی برای یک ریال هزینه‌هایش هم مجبور شده بود، دست نیاز به اطرافیان دراز کند، همیت ملی ایجاد کرد. تشکری و هدایتی اولین کسانی بودند که پا پیش گذاشتند. بعد از انتشار گزارشی از وضعیت مالی خانواده عبدالملکی در روزنامه سپید و خبرآنلاین، این دو به بمیارستان رفتند و نزدیک به بیست میلیون کمک کردند. یحیی گل‌محمدی هم جز نفرات اولی بود که به داد سارا رسیده بود. هرچند به مادر سارا گفته بود نامی از او نبرد. یحیی اما هیچ وقت نخواست اسمی از او به میان بیاید و در سکوت به دیدن این دختر رفت چون واهمه از این داشت که فکر کنند دنبال بهره برداریست اما نیاز سارا بیشتر از آنچه بود که یحیی در توانش بود و پرداخت.

شقایق دهقان با حضور در بیمارستان و اطمینان از وضعیت مالی سارا و پستی که مهراب قاسم‌خانی در صفحه اینستاگرامش گذاشت، این همیت را بیشتر کرد. پرویز پرستویی، رامبد جوان، بهاره رهنما و خیلی از هنرمندان دیگر با آنها همگام شدند و با انتشار پست قاسم‌خانی شگفتی‌ساز شدند. بیش از سیصد میلیون تومان به حساب مادر سارا پول واریز شده است. علی دایی، محسن مهرعلیزاده، محمدرضا طالقانی و... به ملاقات سارا رفته‌اند و از کمک‌های که قرار است به او داشته باشند، حرف زده‌اند. حسن هاشمی، وزیر بهداشت به بیمارستان رفت و از این که ورزشکار نه بیمه‌ای دارند و نه حمایتی می‌شوند، اظهار تاسف کرد. حالا هم که وزارت ورزش اعلام کرده است که می‌خواهد همه هزینه‌های درمان سارا را پرداخت کند.

همه این اتفاقات به لطف خدای ساراست. مادری که برای نجات دخترش تا پای جان تلاش کرده. دوستان و مربیانش که از شانس خوب او سری در مطبوعات دارند. از یک روزنامه تخصصی پزشکی و بعد هم خبری که رسانه ای شد تا همه یادشان باشد سارا روی تخت است.معجزه رسانه ، ستاره و فضای مجازی ، سارا را به خواست اول ورزش ایران بدل کرد و همه به کمکش شتافتند. ورزش اما در گوشه ، گوشه اش ساراهای زیادی دارد. آنهایی که در دل بی تفاوتی اهالی اش از یاد می روند و جان می بازند. باشد که تجربه موفق سارا درسی باشد برای همدلی مان.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من AU ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    145 4
    دم همه کسانی که باعث کار خوب میشن گرم. ایشالا سارا باز روی پاش بلند میشه.
    • روحيه IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
      22 7
      موج سواري دستگاه ورزش بر روز كمك هاي جمع شده خيرين و مردم
    • نیما A1 ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
      1 0
      خیلی دوست دارم بدونم تو سر اونی که منفی داده چی میگذره
  • بی نام IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    75 1
    اميدوارم اين رسانه ها به دنبال گمنام هاي ديگر هم بروند و موج سواري نكنند.
  • محمدعلی A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    34 2
    خبرنگار محترم و سردبیر سایت؛ "همیت" واژه صحیحی نیست. در فارسی تقریبا بی معناست و ساختش غلطه. در عربی "حمیت" داریم که به معنای جوانمردی و مروت و غیرت نزدیکه.
  • بی نام IR ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    33 6
    خدارو صدهزار مرتبه شکر
  • بی نام A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    25 5
    افرین به خبرانلاین که اولین خبر رو من اینجا ازش شنیدم
  • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    18 3
    بجای حل این مشکلات باید به فکر پیشگیری بود. جمعیت ورزشکاران خیلی زیاد هست و اگر وزارت ورزش یه قرارداد درست و حسابی برای بیمه تکمیلی این افراد منعقد کنه دیگه لازم نیست نگران هزینه های درمانی اونها باشیم. این حرکتهای انسان دوستانه خیلی زیباست ولی چاره کار نیست. باید این مشکل بشکل اصولی حل بشه و دیگه تکرار نشه انشااله
  • بی نام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    30 1
    خدا راشکر که هزینه ی درمانش تامین شد ان شا ءالله هر چه زودتر سلامتیشون رو به دست بیارن
  • بی نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    19 3
    عالي بود.انشاالله مردم عزيز ايران هميشه در کنار هم براي شادي و رفاه و سربلندي ايران عزيزمان بکوشند.پاينده باد ايران
  • عرشیا A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    50 0
    خدا را شکر ولی یک نکته : انهایی که همین وضعیت را دارند و از بد حادثه مشهور نیستند و رسانه ها هم کمک حالشان نیستند متاسفانه باید ارام ارام زجر بکشند تا ... ایکاش ...
  • بی نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    32 1
    وزارت ورزش اگه واقعا قصد حمایت از ایشون رو داشت همون ابتدا که این اتفاق افتاد و قبل از اینکه مادر بی پناهش مجبور بشه دست نیاز دراز کنه به سمت مردم باید کمک می کرد نه الان که به هنرمندان و ورزشکاران پول درمان جمع شده
  • داریوش A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    14 4
    وزارت ورزش باید شرم کنه و خوب نگاه کنه مردم با چه شوقی به سارا کمک کردن .همچین تیتر زدین مساعدت وزارت ورزش که انگار از روز اول همین وزارت به داد سارا رسیده بهتر نیست مساعدت وزارت ورزش شامل حال دیگر ورزشکارهای گمنام و آسیب دیده بشه و نیت خیر مردم و مساعدت هاشون و البته زحمات مهراب دیگر دوستان به اسم وزرات ورزش تموم نشه؟
  • بی نام EU ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    16 3
    اگر رسانه رسانه باشد فرهنگ خوب بودن ایرانی تقویت خواهد شد.
  • حمیذ A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    8 5
    من برای اولین بار خوشحالم مسئولین گفتند این اینستاگرام و بقیه یک حسنی داشت و بهتره باشه تا امروز همش مصیبت میگفتند بوده
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    20 3
    ولی مسئولین همیشه از مردم عقبن خیلی عقبن
  • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۶
    5 0
    دم مردم و دیگران گرم ایشالله زود خوب بشه ... یه سوال اما ذهنم رو مشغول کرده : آیا به مردم عادی هم اینجوری توجه میشه؟ یا بخیه هاشون رو می کشن و از بیمارستان میندازنشون بیرون ؟