یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم اعلام کرد تعمیرگاه های خودرو در ابتدای بزرگراه شهید سعیدی و چهارراه یافت آباد، زندگی اهالی را مختل کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مزاحمتهای برخی مشاغل برای زندگی شهری، از جمله شکایتهای معمول شهروندان به خصوص در کلانشهرها و تهران است.

یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم که خود را نماینده "اهالی" معرفی کرده، در این باره به جنوب غرب تهران اشاره کرده و نوشته تعمیرگاه های این منطقه زندگی مردم را مختل کرده اند.
او در کامنت خود نوشته: لطفاً از مسئولین بخواهید تعمیرگاههای ماشین را در بزرگراه سعیدی بعد از چهارراه یافت آباد جمع کند ما برای رفت و آمد به خانه هایمان مشکل داریم . نه تنها رفت و امد بخصوص برای خانم ها و بچه ها مشکل شده است بلکه چهره خیابان و بزرگراه را نیز زشت کرده است .فکری بکنید . در ضمن ساختمانهای نیمه کاره همه در همین حوالی زیاد است که به حال خودشان رها شده اند .

رضا قدیمی مدیرعامل سازمان ساماندهی صنایع و مشاغل در این باره گفت: ما بر اساس گزارشهای مردمی یا بر اساس بازرسی بازرسان سازمان ساماندهی صنایع و مشاغل و همچنین ابلاغ 1888، موارد مزاحمت اصناف را پیگیری می کنیم. برای اصناف مزاحم پرونده تشکیل می دهیم و تمهیدات لازم را برای آنها انجام می دهیم.
او درباره مشاغل خودرویی مزاحم شهری توضیح داد: مزاحمت این مشاغل عمدتا به خاطر این است که بیش از ظرفیت خود، خودرو می پذیرند. عمده مزاحمتهای شغلی در سالهای اخیر، کاهش یافته چون واقعا مشاغل مزاحم و آلاینده از شهر رفته اند یا تغییر کاربری داده اند. عمده مشاغلی که مزاحم هستند، یعنی بیش از 80 درصدشان، خدمات خودرویی هستند که به صورت سنتی کار می کنند. اینها باید به صورت مجتمع های خدمات خودرویی، دارای پارکینگ و طبقات متعدد باشند. محل خوبی را در اختیار بگیرند و سپتیک تانک داشته باشند تا آلاینده ها را در آن جمع کنند. مثلا کسی که تعویض روغنی دارد یا باتری سازی دارد، مواد آلاینده خود را باید جمع آوری کند و بعد اینها را یا تصفیه کند یا به صورت مناسب دفع کند.

به گفته رضا قدیمی، شهروندان باید درباره برخورد با این مشاغل بر اساس ماده 20 قانون رفتار شود. او از شهروندان خواست: شهروندان می توانند مشکل مشاغل مزاحم را به 1888 منعکس کنند و شک نکنند که ظرف یک هفته نتایج را خواهند دید. ما مشکل خاصی در ارتباط با برخورد با این مشاغل نداریم.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    8 0
    شهرداری فقط پول میگیره. اصلا کار نداره به راحتی شهروندانش.
    • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
      4 0
      همچین میگه چهره شهرو زشت کردن انگار تیپ و قیافه های خود اهالی اونجا در حد جورج کلونیه