ایسنا نوشت: عضو حقوقدان شورای نگهبان گقت: کاندیدایی که مبالغ گزافی برای تبلیغات انتخاباتی هزینه می‌کند، بعید است که بتواند منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی خود ترجیح ‌دهد.

محسن اسماعیلی در ادامه سلسله جلسات «بصیرت سیاسی» که همزمان با دهه مبارک فجر با حضور مردم و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در مسجد حضرت ولیعصر (عج) شهرک شهید محلاتی برگزار می‌شود، با اشاره به این سنت خداوند که «اتحاد و وحدت مایه پیروزی است»، گفت: وحدت، همدلی، همزبانی و هم‌افزایی، یک ملت را جلو می‌برد. رمز تداوم انقلاب تا امروز نیز این بوده که هر چه رهبری گفته‌اند، ما اطاعت کرده‌ایم؛ هیچ‌گاه از صحنه غایب نبودیم و از اطاعت او عصیان عمدی نکردیم.

وی تصریح کرد: اما در صورتی که غفلت کنیم و دچار تفرقه یا تصمیم اشتباه یا غیبت از صحنه شویم، کفران نعمت کرده‌ایم و شکست می‌خوریم.

این استاد حوزه و دانشگاه پس از اشاره به نعمت پیروی از ولایت به تشریح اهمیت مجلس خبرگان رهبری پرداخت و افزود: خبرگان مردم ایران یک بار در سال 68 به درستی تصمیم گرفته و بیست و چند سال است که برکات این تصمیم درست را می‌بینیم. تصور کنید که اگر مجلس خبرگان در سال 68 تصمیم نادرستی می‌گرفت، امروز کجا بودیم؟

اسماعیلی در بخش دیگر سخنانش، تشویق یکدیگر برای آمدن پای صندوق‌های رأی جهت انتخاب بهترین کاندیداها را مهمترین وظیفه هر شهروند در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی نیز به نمایندگانی متدین، متخصص، کارآمد، پر تلاش و آشنا به مسائل روز نیاز دارد که بتوانند برای مشکلات مردم راه حل ارائه کنند.

عضو هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه تهران، در تبیین اهمیت آراء مردم برای تعیین جهت‌گیری آینده کشور، گفت: اگر کسی فکر کند رأی او اثر چهار ساله دارد، مرتکب اشتباه بزرگی شده است. یک نماینده خوب مانند شهید مدرس می‌تواند تاریخ را عوض کند و در نقطه مقابل، یک نماینده می‌تواند با یک رأی، قانونی را به تصویب برساند که تا 40 سال بعد هم آثار مخربش در کشور بماند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان همچنین صرف هزینه‌های غیرمتعارف برای تبلیغات انتخاباتی را تعجب‌آور و شبهه‌انگیز دانست و گفت: کاندیدایی که مبالغ گزافی هزینه می‌کند، بعید است که بتواند منافع ملی را بر منافع شخصی و گروهی خود ترجیح ‌دهد.

وی در آغاز سخنانش با بیان اینکه «برخی تبلیغات خارجی و کج‌سلیقگی‌های داخلی، میل به شعار پنداشتن پیشرفت ‌های بزرگ ایران پس از انقلاب اسلامی دارند»، پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های هسته‌ای، موشکی، نانوتکنولوژی، شبیه‌سازی و ... را نعمتی ناشی از لطف خدا و همت مردم دانست و گفت: ذکر این نعمت‌ها و پیشرفت‌ها عبادت است و شکر این نعمت به این است که ببینیم چه کنیم تا این لطف مداومت پیدا کند.

اسماعیلی در عین برشمردن جهش‌های ایران پس از انقلاب اسلامی، مشکلات کوچک و بزرگ کشور را ناشی از کج‌سلیقگی‌ها و بعضاً مدیریت‌های غلط دانست و تصریح کرد: کارنامه جمعی ملت ایران به برکت ایمان مردم، معدل خوبی داشته است.

27219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =