ایسنا نوشت: معاون وزیر جهاد کشاورزی میزان نیاز به واردات گوشت قرمز را 80 هزار تن اعلام و جزئیات بهداشت محصولات وارداتی را تشریح کرد.

حسن رکنی اظهار کرد: سالانه حدود 800 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود و کمتر از 10 درصد از این میزان را به واردات نیاز داریم؛ به گونه‌ای که از سرانه مصرف حدود 11 کیلوگرمی گوشت قرمز در کشور حدود 10 کیلوگرم آن از تولید داخلی و کمتر از یک کیلوگرم از واردات تامین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه واردات گوشت قرمز از بهترین نوع و کشورهای تولیدکننده کیفی این محصول صورت می‌گیرد، افزود: در کنار تولید حدود 800 هزار تنی گوشت قرمز به حدود 80 هزار تن واردات برای تامین نیاز داخلی کشور وابسته هستیم و با توجه به رقابت کشورهای تولیدکننده گوشت قرمز در بازار جهانی که همگی تمایل به صادرات به ایران دارند، برای تامین نیاز مردم بهترین گوشت در ارزیابی‌های صورت گرفته انتخاب و وارد می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام ادامه داد: تعدد تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان گوشت قرمز در بازار جهانی فرصتی برای ایران فراهم کرده تا بتواند بهتر انتخاب کند و با توجه به اینکه سازمان دامپزشکی در میان دیگر همتایان خود در جهان جزو سازمان‌های سختگیر به شمار می‌رود، دغدغه‌ای بابت واردات گوشت قرمز با کیفیت پایین وجود ندارد؛ بنابراین واردات گوشت قرمز براساس میزان نیاز داخلی کشور و تایید سازمان دامپزشکی از طریق پروتکل‌های بهداشتی مبادله‌ شده دوجانبه صورت می‌گیرد.

رکنی اظهار کرد: در برنامه پنج ساله درصدد افزایش بازده دام‌های سبک و سنگین هستیم تا بتوانیم توازن تجاری منفی کشور در زمینه گوشت قرمز را به توازنی مثبت تبدیل کنیم که در این راستا با برنامه‌های اصلاح نژادی استفاده از دام‌های دو منظوره‌ای که پتانسیل بالایی در تولید کمی و کیفی گوشت قرمز دارند درصدد رسیدن به خودکفایی در تولید گوشت قرمز در برنامه‌ای بلندمدت هستیم.

به گفته وی، طی دو سال اخیر حدود یک میلیون و 800 هزار دام سبک به کشورهای مختلف صادر شده است و در این زمینه از یک واردکننده صرف در گوشت قرمز خارج شدیم و واردات را در کنار صادرات تنظیم کرده‌ایم.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =