اعتماد نوشت: رسیدگی به پرونده مردی که در کمتر از یک سال، پدر و دوست خود را به بهانه «فساد اخلاقی» به قتل رسانده است با عدم حضور شاکیان با پیچیدگی روبه‌رو شد.

 متهم مردي ميانسال است كه علاوه بر دو فقره قتل، سابقه جرايم مختلفي چون ضرب و جرح عمدي و خريد و فروش مواد مخدر در شهرستان تايباد خراسان رضوي را نيز در پرونده خود دارد.
او روز گذشته از زندان رجايي شهر به شعبه دوم دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي توكلي منتقل شد و گفت: «من تعداد شاكي‌ها را نمي‌دانم اما اين را مطمئنم كه آنها براي شكايت به دادگاه نمي‌آيند و تنها اگر مرا به زندان تايباد بفرستيد، براي پيگيري پرونده‌شان خواهند آمد.»
متهم از سال ٨٩ با كشتن پدرش در تايباد تحت تعقيب پليس قرار گرفت. بررسي‌ها نشان مي‌داد او پدرش را با انگيزه اختلافات اعتقادي به قتل رسانده و متواري شده است. تحقيقات براي دستگيري متهم ادامه داشت تا اينكه او بار ديگر در ٢٩ دي ٩٠، مرد ٤٠ ساله‌اي را با بهانه فساد اخلاقي در حومه تهران به قتل رساند. با سرنخ‌هاي متعددي كه از اين حادثه در اختيار كارآگاهان پايگاه دهم پليس آگاهي پايتخت قرار گرفت، متهم دستگير و مورد بازجويي قرار گرفت.
با اعتراف او به ارتكاب هر دو قتل، پرونده‌اش براي صدور حكم به شعبه ١١٣ وقت دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد. او در جلسه رسيدگي از انجام قتل‌ها اعلام رضايت كرد و گفت: « اينكه چرا سيف‌الله – مقتول ٤٠ ساله – را كشتم بماند اما من پيش از اين دو سال به او وقت داده بودم تا توبه كند اما اين كار را نكرد. حتي يك بار شمشيري بزرگ جلويش گذاشتم و گفتم مي‌توانم با اين كارت را تمام كنم اما مي‌خواهم به تو فرصت بدهم. وقتي ديدم توبه نمي‌كند، تصميم گرفتم او را بكشم. روز حادثه زنگ زدم و از او خواستم با موتورش پيش من بيايد و چيزي را از طرف من به جايي ببرد. وقتي آمد، ١٠ هزارتومان به او دادم. آن پول حقش بود اما بعد با ضربات چاقو كشتمش. من پشيمان نيستم. شما هم نمي‌توانيد من را قصاص كنيد. » او درباره قتل پدر خود نيز حرف‌هاي مشابهي تكرار كرد و گفت: «پدرم را به خاطر فساد كشتم. او هم به حرف‌هاي من گوش نداد و باعث شد به قتل برسانمش.»
متهم پيش از اين به اتهام قتل سيف‌الله به اعدام محكوم شده است اما رسيدگي به پرونده قتل پدرش به دليل عدم حضور اولياي دم به روزهاي بعدي موكول شد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    34 0
    خدايا چه جنايتكارهايي...
  • بی نام A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    18 1
    مرتيكه رواني حيف ازاعدام
  • بی نام RO ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    9 0
    خانواده پدرش تا الان نیامده اند شکایت کنند تا پروسه قصاص در مورد پرونده دیگر به جریان نیافته
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    20 0
    مردک رواني
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    2 13
    احسنت. باید فاسد ها رو جمع کرد.خخخخخخخخخخخخ
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    15 0
    قاتل روانی این موجود احتمالا معتاد به مواد توهم زا بوده