افتتاح سه پروژه جهاد کشاورزی در کهگیلویه

رئیس سازمان جهاد و کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمدبا بیان این‌که سرمایه‌گذاران می‌توانند در این زمینه سرمایه‌گذاری و نیاز به گوشت سفید را تأمین کنند افزود: نبود کشتارگاه صنعتی از دیگر مشکلاتی است که واحدهای تولیدی را با چالش روبرو کرده است.

 به گزارش خبر آنلاین از کهگیلویه و بویر احمد ،به مناسبت دهه فجر و در ششمین روز از  این دهه به همت سازمان جهاد و کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد ،3 پروژه در بخش کشاورزی شهرستان کهگیلویه و بویراحمد با اعتباری بالغ بر 31 میلیارد ریال افتتاح شد.
رئیس سازمان جهاد و کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه اعلام کرد : با توجه به ظرفیت خوب در تولید گوشت سفید و قرمز طرح‌هایی در این شهرستان اجرا شده است.
جعفر گوهرگانی ادامه داد: با توجه به سرانه مصرف گوشت در چهار شهرستان کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی سالانه 3500 تا 3800 تن گوشت سفید آماده طبخ در این شهرستان‌ها مورد نیاز است.
گوهرگانی تصریح کرد: با وجود طرح‌های بزرگ مرغداری در شهرستان‌های چهارگانه اما هنوز نیاز سالانه 1500 تنی به گوشت سفید تأمین نشده است.
وی با بیان این‌که سرمایه‌گذاران می‌توانند در این زمینه سرمایه‌گذاری و نیاز به گوشت سفید را تأمین کنند افزود: نبود کشتارگاه صنعتی از دیگر مشکلاتی است که واحدهای تولیدی را با چالش روبرو کرده است.
گوهرگانی با اشاره به کشتارگاه استاندارد دام استان افزود: سعی بر این است که به سمت و سوی واحدهای نیمه صنعتی و صنعتی تولید گوشت قرمز برنامه‌ریزی داشته باشیم.
گوهرگانی افتتاح 2 واحد مرغداری به ظرفیت 40 هزار قطعه در روستای چنگلوا را از جمله پروژه‌های بخش کشاورزی در کهگیلویه برشمرد و گفت: برای هر کدام از این پروژه‌ها 7 میلیارد ریال هزینه شده است.
این مسئول تصریح کرد: طرح پرواربندی 350 رأسی گوساله در دلی پیرمحمود از توابع بخش مرکزی از دیگر پروژه‌ها است و زمینه اشتغال مستقیم 7 نفر را فراهم کرده است.

به گفته گوهرگانی این طرح در مرحله نخست با پرواربندی 150 رأس افتتاح شده بود و با توسعه به 500 رأس افزایش یافته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =