ساخت بزرگترین مزرعه بادی جهان در سواحل انگلیس/نیروگاهی با ظرفیت تولید 1/2 گیگاوات برق

همشهری آنلاین نوشت: انرژی باد در سال‌های اخیر رتبه دوم مشارکت در تامین انرژی پاک جهان را پس از انرژی خورشیدی به خود اختصاص داده‌است که این موقعیت با تاسیس بزرگترین نیروگاه باد در نزدیکی سواحل بریتانیا بهبودی قابل توجه خواهد‌یافت.

براساس گزارش ساينس‌الرت، شركت دانماركي دانگ انرژي برنامه خود را براي ساخت و راه‌اندازي بزرگترين نيروگاه بادي جهان واقع در آب‌هاي شمال شرق سواحل بريتانيا در درياي شمال اعلام كرد.

توربين‌هاي بادي به ارتفاع 190 متر در اين نيروگاه پس از تكميل پروژه در سال 2020 مي‌توانند برق مورد نياز ميليون‌ها خانه را تامين كنند. بزرگترين نيروگاه بادي كه قرار است در فاصله 121 كيلومتري از ساحل يوركشاير ساخته شود،‌ اولين نيروگاهي خواهد بود كه ظرفيت آن فراتر از يك گيگاوات بوده و از توانايي توليد حداكثر 1.2 گيگاوات برق برخوردار است.

به گفته برنت چشاير رئيس شعبه بريتانياي شركت دانگ انرژي،‌اين نيروگاه پيشرفته و نوآورانه‌است و مي‌تواند بيشتر از هر نيروگاه برون‌ساحلي ديگري برق توليد كند. براساس گزارش گاردين بريتانيا بيشتر از هر كشور ديگري در جهان داراي نيروگاه‌هاي بادي دور از ساحل است و اگرچه هزينه‌هاي مرتبط با نصب و نگهداري از اين نيروگاه‌ها بسيار بالاست، دولت بريتانيا نيروگاه‌هاي خارج از ساحل را به نيروگاه‌هاي خشكي ترجيح مي‌دهد زيرا يافتن موقعيت مناسب و دريافت مجوزهاي مورد نياز براي تاسيس نيروگاه‌ها روي خشكي بسيار دشوارتر است.

شركت دانگ انرژي سال گذشته پيش‌بيني كرد تا سال 2030 يك سوم برق بريتانيا از انرژي باد تامين شود. به واسطه جديد‌ بودن اين فناوري و هزينه‌هاي بالايي كه دارد، حمايت دولت بخشي كليدي از روند تشويق شركت‌هاي خصوصي براي سرمايه‌گذاري در اين حوزه را تشكيل مي‌دهد.

در حين ساخت اين نيروگاه درحدود 2000 شغل ايجاد خواهد‌شد و 300 نيروي متخصص بايد به صورت دائمي در نيروگاه استخدام شوند. تعدادي از توربين‌هاي هفت مگاواتي نيروگاه در كارخانه زيمنس در نزديكي شهر هال توليد خواهند‌شد. تقريبا 965 كيلومتر كابل نيز براي ذخيره‌سازي برق و انتقال آن به خشكي مورد نياز خواهد‌بود.

درحال حاضر عنوان بزرگترين نيروگاه بادي جهان در اختياز نيروگاه 630 مگاواتي لندن است كه پيش از تكميل پروژه شركا دانگ انرژي، توسط پروژه‌اي ديگر به نام هورنسي تصاحب خواهد شد.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    2 0
    ذخيره‌سازي برق اشتباهه فقط انتقال درسته