نخستین شعبه نمونه بانکداری اسلامی زیر نظر مشترک علمای شیعه و سنی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طی مراسمی با حضور آیت الله سلیمانی امام جمعه زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جماعت مسجد مکی، سردار امانی فرمانده قرارگاه شرق کشور و آیت ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار، نخستین شعبه نمونه بانکداری اسلامی با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و زیرنظر مشترک علمای شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان در شهر زاهدان افتتاح شد.

این مراسم با پیام ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص نقش بانکداری اسلامی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی آغاز شد.

پس از قرائت پیام رئیس کل بانک مرکزی، سردار امانی فرمانده قرارگاه شرق کشور به تبیین نسبت امنیت با توسعه پرداخت و پیشرفت های انجام شده در استان را با توجه به توطئه های مکرر دشمنان و جنگ تحمیلی و شرایط خاص منطقه مباهات آمیز دانست و نقش بانک ها را در بهبود شرایط اقتصادی و تجاری منطقه و تأسیس شعبه نمونه بانکداری اسلامی ستود.

آیت الله سلیمانی امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان در ادامه این مراسم طی سخنانی به موضوع اهمیت وحدت میان مذاهب و اقوام کشور براساس آرمان‌های انقلاب اسلامی پرداخت و تأسیس بانک‌های اسلامی را یکی از نخستین اهداف امام خمینی(ره) بنیانگذارجمهوری اسلامی دانست و از علمای اهل سنت استان به خاطر مشارکت صمیمانه و تلاش های مستمر و ارزشمند برای ایجاد این شعبه نمونه قدردانی کرد.

پس از آن، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی زاهدان ضمن تأکید بر وجود زمینه های گسترده وحدت شیعه و سنی و اظهار خوشحالی از افتتاح این شعبه به عنوان گامی اساسی در جهت تحکیم وحدت مذاهب و اقوام ایرانی در استان، بانک‌های کشور را به انجام اقدامات مشابه تشویق کرد.

ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار سخنران بعدی مراسم افتتاحیه بود که خدمت به مردم و مشتریان را نه یک رقابت تجاری بلکه توفیقی الهی دانست.

آخرین سخنران مراسم افتتاحیه حجت الاسلام موسویان دبیر شورای فقهی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بود که با اشاره به موازین مشترک بسیار شیعه و سنی در حوزه معاملات و تجارت، تأسیس نخستین شعبه بانکداری اسلامی را گامی تعیین کننده در راستای گسترش بانکداری اسلامی ایران دانست که بالاترین جایگاه را در بانکداری اسلامی جهان داراست و تأکید کرد که یکی از برکات این اقدام، توسعه اقتصادی و تجاری سراسری کشور خواهد بود.

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    1 0
    احسن به اين حركت وحدت آفرين ودشمن كش