همگام با یاریگران خیریه قلب های سبز/ وقتی گل لبخند بر چهره ی کودکان نقش می بندد

وزیر بهداشت و درمان، سفر اخیرش به تبریز را با یک بغل گل پرطراوت به اتمام رساند؛ گلهایی از طرف کودکان بهبود یافته از سرطان عضو جمعیت خیریه قلبهای سبز به مردی که برای سلامتی کودکان تلاش می کند.

فرینوش اکبرزاده: روز جمعه، همزمان با برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی و روز جهانی مبارزه با سرطان، ساختمان جدید بیمارستان کودکان تبریز در حالی آغاز به کار رسمی خود را جشن گرفت که حضور تعدادی از کودکان شاد و پرانرژی با شاخه های گل در دست و لبخند بر لب، توجه حاضران را به خود جلب کرده بود.

این کودکان، به عنوان اعضای جمعیت خیریه قلبهای سبز که در سالهای آتی با بیماری سرطان جنگیده و بهبودی حاصل کرده اند، پیام قدردانی و تشکر خود را با اهدای شاخه های گل و قرائت شعری به دکتر هاشمی، وزیر بهداشت و حاضران نیک اندیش مراسم رساندند تا نشان دهند هر کودکی، پیام آور شادمانی و نشاط و برکت خداوند است.

بیتا دختر 12 ساله که با کمک ها و حمایت های مادی و معنوی حامیان جمعیت قلبهای سبز توانسته بیماری سرطان را شکست دهد به نمایندگی از تمام کودکان بهبود یافته، شعری را برای حاضرین قرائت کرد؛ و «زمستان» قطره های اشک را از دیدگان مهمانان جاری نمود...

دختر استوار تبریزی، در انتهای شعرش گفت آرزو دارد روزی پزشک شود و پس از اتمام تحصیلات پزشکی، به عنوان یکی از پزشکان خیر به کودکان مبتلا به سرطان کمک کند، تا همه کودکان روزگار آرامش و صحت را تجربه کنند و شادمانه کودکی کنند.

ساخت و آغاز به کار بیمارستان جدید کودکان تبریز، نوید بخش روزهای کم دغدغه تری برای پدر و مادرهایی است که نوگلشان را به درمانگران دلسوز سپیدپوش می سپارند و امیدوارند روزی کودکشان مانند بیتا و احمد و منیره و دیگر کودکان بهبود یافته، با پاهای کوچک خودش از بیمارستان خارج شود.

در راه تحقق این امر، مسئولین استانی و کشوری بسیاری تلاش نموده اند و مردم پرمحبت تبریز نیز با همیاری خود در جمعیت خیریه قلبهای سبز به تحقق این هدف یاری رسانده و می رسانند.

گفتنی است جمعيت خيريه قلبهاي سبز مجوز اوليه خود را به عنوان يك تشكل غير انتفاعي، غير دولتي و با اهداف آموزشي- تحصيلي از سازمان ملي جوانان در ارديبهشت 1380 اخذ كرده است.اين جمعيت در تاريخ 21/1/1387 تحت شماره ثبت 876 در اداره ثبت شركتهاي تبريز و مالكيت غير دولتي مردم نهاد به ثبت رسيده و از تاريخ همان سال فعاليت هاي تخصصي خود را، در امر حمايت از دانش آموزان و دانشجويان مستعد كم بضاعت شروع كرده است.

این جمعیت با رایزنی ها و ارتباط گسترده ای که با موسسه محک (موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در کشور) داشته است توانسته از اواخر سال 1389 به عنوان یاور اصلي موسسه محک در شمالغرب كشور، کودکان مبتلا به سرطان تحت درمان در بیمارستان کودکان تبریز را از لحاظ هزینه های درمانی تحت پوشش خود درآورد و تاکنون مبالغ زیادی را با کمک و یاری موسسه محک و خیرین شهر اولین ها تبریز، برای درمان این عزیزان هزینه نماید. کودکان مبتلا به سرطان تحت درمان در بیمارستان کودکان تبریز ، شامل کودکان تبریز، شهرستانهای اطراف تبریز و گه گاه استانها و کشور های مجاور را شامل می شود.

جمعیت خیریه قلبهای سبز با دید خیرخواهانه و انسان دوستانه خود به لحاظ مادی و معنوی همراه درمان کودکان مبتلا به سرطان بوده و تمام هزینه های درمانی 750 کودک مبتلا به سرطان تحت پوشش این جمعیت تا کنون را پرداخت می کند.

این جمعیت در سال 93 بالغ بر6 میلیارد و 500 میلیون ریال و در سال 94 تا کنون بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک مالی و درمانی را به بیماران سرطانی تحت پوشش داشته که عمده این مساعدت ها از منابع مردمی و همیاری موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک بوده است. همچنین این موسسه در مسیر حمایتهای مادی و معنوی از دانش آموزان و دانشجویان مستعد کم بضاعت تا کنون بالغ بر 250 دانش آموز و دانشجو بصورت مستقیم با پرداخت تمام هزینه های تحصیلی و بیش از 750 دانش آموز را بصورت غیر مستقیم با پرداخت برخی از هزینه های تحصیل تحت پوشش خو قرار داده است .

این جمعیت با دارا بودن بیش از 3500 عضو متشکل از نيروهاي جوان و تحصيل کرده، اساتيد دانشگاهها، پزشکان، متخصصان، تجار و خيرين بنام شهر بدون هيچگونه چشمداشت مادي و فقط با نيت خير و نوعدوستي قدم در اين راه نهاده اند و تاکنون براي پيشبرد اهداف جمعيت تمام تلاش خود را نموده اند.

دفتر این تشکل بزرگ خیریه، در محل خيابان شريعتي جنوبي، روبروي خوابگاه كوثر، كوي سعدي، پلاك 37 واقع است و مردم نوع دوست شهر برای ارتباط با این مجموعه می توانند با شماره تلفن : 35533285-041 یا از طریق پایگاه اینترنتی www.greenhearts.ir و صفحات این جمعیت در فضای مجازی به آدرس https://telegram.me/GreenHeartsCharity و instagram:greenhearts.tabriz با جوانان تلاشگر قلبهای سبز در ارتباط باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =