واکنش جبهه پیروان به لیست احتمالی ائتلاف اصول‌گرایان: فعلا سکوت می‌کنیم

اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری به دبیر کلی محمدرضا باهنر تصمیم گرفتند در مورد جایگاه کمرنگشان در لیست احتمالی ائتلاف اصول‌گرایان سکوت کنند.

فائزه انيسي: ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم با حضور تشکل هايي چون «جبهه پیروان خط امام و رهبری»، «جامعه روحانیت مبارز»، «جبهه پایداری»، «حزب یکتا»، «جمعيت ایثارگران انقلاب اسلامي» و « جمعيت رهپویان انقلاب اسلامي» تشکيل شده است. اگرچه ليست انتخاباتي اين ائتلاف هنوز رسما تایید نشده است؛ اما نشان از سهم پررنگ اعضاي جبهه پایداری با مشارکت 50  درصدي در اين فهرست (اینجا) دارد. سهم جمعيت ایثارگران و جمعيت رهپویان نيز در حدود 30  درصد اين ليست (اینجا) است.

تنها چهره هاي حاضر از جبهه پیروان خط امام و رهبری در ليست احتمالي ائتلاف اصولگرايان لاله افتخاری، فاطمه رهبر، یحی آل اسحاق، و سید مهدی جولایی هستند. از جامعه روحانیت مبارز نيز تنها شاهد حضور اسامي حسن ابوترابی فرد و غلامرضا مصباحی مقدم در لیست ائتلاف اصول گرایان هستيم.

این چیدمان و حضور حداقلی گروه‌های باسابقه اصولگرا مانند حزب موتلفه اسلامی، جامعه مهندسین و جامعه روحانیت مبارز و همچنین سردمداری جبهه پایداری در لیست احتمالی ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم، موید آن است که این لیست چندان عادلانه و با حضور نمايندگاني از تمام تشکل های اصولگرا تدوین نشده است.

 کمال سجادی سخنگوی جبهه پيروان خط امام و رهبري که پیش از این در مصاحبه با خبرگزاری آنا از حضور حداقلی تشکل متبوعش در لیست ائتلاف اصولگرایان ابراز ناراضی کرده و گفته بود که در ارائه اين ليست انتخاباتي «دور خورده اند» در گفت‌وگو با خبرآنلاین اظهار کرد: به دلیل احتمال سو‌ استفاده خبرگزاری‌های اصلاح طلب از گفته‌هایم، ترجیح می‌دهم که سکوت کنم. البته او در عين حال گفت که جبهه پیروان از لیست نهایی و تایید شده ائتلاف اصواگرایان حمایت خواهد کرد.

همچنین احمد کریمی اصفهانی  عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز تصمیم گرفت که درخصوص نحوه گردآوری لیست ائتلاف اصولگرایان سکوت کند. محسن کوهکن نایب رییس جبهه پیروان نيز همين مشي را در پاسخ به خبرآنلاین در پيش گرفت.

با اعلام رسمي اسامي نامزدهاي تاييد شده از سوي شوراي نگهبان تا پايان وقت اداري امروز، تکليف ليست هاي انتخاباتي نيز در روزهاي آينده روشن خواهد شد. پس از آن بايد منتظر ماند و ديد که آيا ليست ائتلاف اصولگرايان مي تواند تمامي گروه هاي اصولگرا را نمايندگي کند و آيا کساني که در اين فهرست نيستند، به نفع ديگران انصراف خواهند داد يا اينکه بار ديگر شاهد ارائه ليست هاي انتخاباتي موازي در آستانه انتخابات مجلس دهم خواهيم بود.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    20 2
    بغیر از پایداریها به نفع همه است که اقای لاریجانی لیست مستقل در تهران ارایه بدهد
  • حسین A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
    3 1
    سلام.وجودطیف نزدیک به مصباح وسردمداری جبهه پایداری نه تنها برای اصولگرایان هزینه دارد بلکه به نوعی جریانی است که تر وخشک رابا هم میسوزاند زمانی پشت به ولی میکنند وزمانی مقابلش قرا میگیرندفقط وفقط به فکر قدرتند.