ایسنا نوشت: کاخ سفید از پیشنهاد عربستان برای اعزام نیروی زمینی به سوریه که به بهانه مبارزه با داعش صورت می‌گیرد، استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت که پیشنهاد عربستان واکنشی به درخواست اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا بوده است تا اعضای ائتلاف مشارکت خود را در مبارزه با داعش افزایش دهند.

وی در جمع خبرنگاران گفت: قطعا ما از اعلام این خبر استقبال می‌کنیم. با این حال هنوز مشخص نیست که آیا این پیشنهاد شامل اعزام تعداد زیادی نیروی زمینی و یا نیروهای عملیاتی ویژه می‌شود یا خیر.

در پی پیشنهاد عربستان سعودی مبنی بر آمادگی این کشور برای اعزام نیروی زمینی به سوریه "برای رویارویی با داعش"، وزیر دفاع آمریکا نیز با استقبال از این پیشنهاد اعلام کرد به زودی درباره این امر با مسئولان سعودی دیدار می‌کند.

احمد عسیری، مشاور وزیر دفاع عربستان روز پنجشنبه گفت که اگر اعضای ائتلاف ضدداعش موافق باشند، عربستان سعودی آماده است که نیروی زمینی به سوریه اعزام کند تا علیه داعش بجنگند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا با استقبال از این پیشنهاد، گفت: ما از طرح عربستان حمایت می‌کنیم. این گونه پیشنهادات باعث خوشحالی است و ما آن را با مسئولان عربستان در نشست هفته آتی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در بروکسل بررسی خواهیم کرد.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در پاسخ به سوالی درباره موضع آمریکا در این زمینه گفت: آمریکا به طور کلی از مشارکت فعال‌تر دیگر کشورهای ائتلاف برای مقابله با گروه داعش استقبال می‌کند، اما نمی‌توان پیش از بررسی جزئیات پیشنهاد عربستان برای اعزام نیرو درباره این پیشنهاد موضع گرفت.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحیدرک IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    15 3
    چقدر دلسوز چقدر تابلو
  • بی نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    16 2
    با داعش بجگند یا با مرد م سوریه خنده آور است کارهای شیطان عجب جای تاسف دارد