اقتصاد نیوز نوشت:دارندگان طلا می‌توانند بدون پیش قسط و با ودیعه گذاشتن طلاهای خود نزد آژانس مربوطه، به سفر بروند و پس از بازگشت، اقساط سفر خود را پرداخت کنند.

در کنار راه‌هایی مانند سفر قسطی، پیش فروش کردن تورها، کارت‌های اعتباری و سفر کارت و ... که در سال‌های گذشته برای تسهیل سفر به کار گرفته شد، این بار وثیقه گذاشتن طلاها برای آغاز راه سفر نیز به این مجموعه افزوده شده و دارندگان طلا می‌توانند بدون پیش قسط و با ودیعه گذاشتن طلاهای خود نزد آژانس مربوطه به سفر بروند و پس از بازگشت، اقساط سفر خود را پرداخت کنند. این در حالی است که برخی از متقاضیان معتقد هستند قیمت سفرهای داخلی بسیار بالا است.

یکی از کارشناسان فروش یک شرکت خدمات تور و مسافرتی در این باره به اقتصادنیوز گفت: ما تنها مجری تورهای آذربایجان، ارمنستان، تایلند، دبی، کیش و مشهد هستیم که جهت رفاه حال مسافران اقدام به دریافت وثیقه طلا جهت ضمانت پرداخت هزینه‌های تور بعد از سفر کردیم.

این تور گردان اضافه می کند: در این روش مسافران بدون پرداخت اولیه و با گذاشتن وثیقه 1.5 برابر مبلغ تور می توانند به کشور های مجاور سفر کنند.

وی در مورد کارمزد این وثیقه نیز گفت: در حال حاضر برخی از تورگردان‌ها بیش از سه تا چهار درصد کامزد اقساط دریافت می‌کنند که البته این کامزد برای تور ما حدود دو درصد است.

این فعال صنف گردشگری در مورد میزان وثیقه سفرهای اروپایی نیز گفت: اگر هزینه سفر خارجی 10میلیون تومان باشد باید وثیقه 15 میلیون تومانی داشته باشند.

این کارشناس ادامه داد: وثیقه‌ها به این صورت است که متقاضی باید از یک طلا فروش فاکتوری برابر با سه میلیون تومان (برای سفر های کشورهای مجاور) یا فاکتور بیش از 15 میلیون تومانی (برای سفر های اروپا) بیاورد.

به گزارش اقتصادنیوز،‌ هرچند در بازار کنونی که حتی برخی بانک‌ها نیز برای پرداخت وام‌های خرد درصدد گرو گرفتن طلا برمی‌آیند، نمی‌توان به برای بهره گیری از چنین راهکاری خرده گرفت، اما پی بردن به روش‌ها و ترفندهای توسعه گردشگری و رونق تورهای سفر بسیار جالب است و هر روز شاهد ابداعی جدید در این حوزه هستیم. 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    5 6
    طرف پول نزولی بگیره که می خواد بره مسافرت ؟؟؟ می خوام صد سال سیاه از شهرم خارج نشم .
    • ali IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      4 0
      پس بشین تا صبح دولتت بدمد