پای برادران کوئن هم به جنجال اسکار باز شد

ایتن و جوئل کوئن، برادارن فیلمساز به انتقادات درباره‌ی انتخاب بازیگران عمدتا سفید‌پوست برای آخرین فیلم خود پاسخ دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از جنجال‌های به پا شده درباره نامزدهای سفید‌پوست اسکار در دوره اخیر این جایزه، برادران کوئن هم نظر خود را درباره کمبود تنوع نژادی در صنعت فیلمسازی بیان کردند.

جوئل کوئن در این باره به دیلی‌بیست گفت: «تنوع نژادی مهم است.» از دیدگاه اقتصادی که به مراسم اسکار بنگریم، جوئل کوئن می‌گوید: «جوایز اسکار آنقدر هم مهم نیستند.»

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی پس از اعتراض‌های فراوان به عدم تنوع نژادی میان نامزدهای اسکار خبر از تغییراتی گسترده داده است. بر اساس این تغییرات قرار است که اعضای زن و اقلیت‌های نژادی آکادمی تا سال 2020 دو برابر شوند.

در فیلم جدید برادران کوئن «درود، سزار!» که از جمعه در آمریکا اکران می‌شود، بازیگران بزرگی چون جرج کلونی، اسکارلت جوهانسون، چنینگ تیتوم، جاش برولین و تیلدا سوئینتن بازی کرده‌اند. همانگونه که پیداست تمامی بازیگران اصلی فیلم سفیدپوست هستند.

آن هورنادی منتقد فیلم نشریه واشنگتن‌پست با اشاره به همین موضوع می‌گوید : «چرا در هالیوود سفید برابر با دنیا در نظر گرفته می‌شود؟»

جوئل کوئن در پاسخ به انتقادات درباره همین موضوع گفت : «این یک سوءتفاهم اساسی درباره شیوه نگارش یک داستان است. بنابراین شما مجبورید از این جا شروع کنید و بگویید، «شما نمی‌دانید که درباره چه چیزی حرف می‌زنید.»»

او در ادامه گفت : «اینگونه نیست که بنشینید و بگوئید، می‌خواهم داستانی بنویسم که چهار سیاه‌پوست، سه یهودی و یک سگ در آن وجود دارند. اگر این را درک نکنید، هیچ‌چیز دیگری درباره داستان نوشتن را درک نمی‌کنید و نمی‌فهمید که پرسشی احمقانه مطرح می‌کنید.»

ایتن کوئن هم در این مورد با برادرش هم‌رای است. او در این باره گفت : «مهم این است که داستان خود را به شیوه‌ای درست روایت کنید، که در این صورت ممکن است فردی سیاه‌پوست، یا هر نژاد دیگری در آن باشد یا نباشد.»

برادران کوئن تا کنون 10 بار نامزد اسکار و چهار بار برنده این جایزه شده‌اند. آن‌ها امسال نیز با فیلمنامه «پل جاسوس‌ها» در این رقابت حاضر هستند.

اسپایک لی، جیدا پینکت‌اسمیت و ویل اسمیت هنرمندان سیاه‌پوستی هستند که امسال در مراسم اسکار شرکت نخواهند کرد. 

منبع : گاردین / 5 فوریه

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    10 0
    اينا هم ديگه شورشو در اووردن.يعني چه؟؟؟؟؟؟؟بازيگراي سياهپوست حتما بايد به خاطر رنگ پوستشون نامزد بشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟اينكه باز يه جور تبعيض نژادي عليه سفيدپوستاست