دولت لوکزامبورگ اعلام کرده از تحقیقات علمی و فنی با هدف استخراج و حمل مواد معدنی در فضا حمایت می‌کند و قصد دارد معدن‌کاری شرکت‌های خصوصی در سیارک‌ها را قانونی بداند.

معاون نخست وزیر لوکزامبوگ گفته است که هدف این کشور برداشت مواد معدنی از "سنگ‌های سرگردان فاقد حیات" در فضاست زیرا این فعالیت به محیط طبیعی آسیب نمی‌رساند.
به گفته او، دولت لوکزامبورگ از فعالیت‌های بلند مدت مرتبط با این هدف، از جمله نوآوری در فعالیت‌های فضایی و ماهواره‌ای حمایت مالی به عمل خواهد آورد.
سیارک‌ها از جمله مهمترین منابع احتمالی برداشت مواد معدنی محسوب می‌شوند. این اجسام فضایی از سنگ و مواد فلزی مانند آهن، نیکل و کبالت و مقادیر اندکی فلزات قیمتی مانند طلا، پلاتین و رودیم تشکیل شده‌اند.

سیارک‌ها اجرام سنگی نسبتا بزرگی در منظومه‌ شمسی هستند که در مدار خورشید گردش می‌کنند. بیشتر آن‌ها در جایی به نام کمربند سیارک‌ها بین سیاره‌ّهای مریخ و مشتری قرار دارند و بعضی از آن‌ها هم در مسیر خود به نزدیک زمین می‌آیند.

ژان ژاکن دوردن» (Jean Jacques Dordain) رئیس پیشین سازمان فضایی اروپا به دولت لوکزامبورگ در این زمینه مشاوره می‌دهد و می‌گوید که معدن‌کاری فضایی دیگر متعلق به داستان‌های علمی-تخیلی نیست و فناوری‌های پایه‌ی فرود روی سیارک‌ها، استخراج منابع آن‌ها و حملشان به زمین وجود دارد.

5454

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حقیقت12345 A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    2 0
    این از مواردی است که ارزش زیادی داره دولت در آن سرمایه گذاری مشترک انجام بده و حتی تا حداکثر ممکن سهام این شرکت ها رو بخره. مهمتر از مواد معدنی دسترسی به تکنولوژی فضایی و ... است. یعنی آینده .......... .