سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد: روسیه همچنان از راهکارهای سیاسی و دیپلماتیک برای حل و فصل منازعه سوریه حمایت می‌کند و در عین حال همچنان کمک نظامی را در اختیار دولت سوریه قرار می‌دهد.

تسنیم نوشت: به گزارش رویترز، دیمتری پسکوف سخنگوی کرملین در سخنانی تصریح کرد: روسیه به طور مداوم تلاش هایی را در چارچوب بین المللی برای یافتن راهکار سیاسی با هدف حل و فصل اوضاع سوریه انجام داده و به این تلاش ها ادامه خواهد داد.

وی در ادامه افزود: در عین حال، روسیه به حمایت از رهبری مشروع سوریه برای مقابله با تروریسم ادامه خواهد داد.

سرگئی ناریشکین رئیس دومای روسیه نیز در سخنانی تاکید کرد: مسکو از این مساله متاسف است که آغاز مذاکرات سوریه در ژنو با مواضع غیر سازنده برخی گروه های مخالف دچار آسیب شده است.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا تودی تصریح کرد: روسیه متاسف است که آغاز مذاکرات صلح سوریه در ژنو تحت تاثیر مواضع غیر سازنده برخی گروه های مخالف قرار گرفته است.

ناریشکین گفت: ما بسیار متاسفیم که آغاز این مذاکرات به واسطه موضع غیر سازنده برخی از کسانی که مخالفان سوری نامیده می شوند، تحت تاثیر منفی قرار گرفته است. مذاکرات بین دولت سوریه و مخالفان باید بدون هیچ پیش شرطی آغاز شود. اگر مذاکرات بخواهد به همین شکل ادامه یابد، در نهایت به بن بست خواهد رسید.

وی تاکید کرد: این مساله لازم است که با چشمانی باز دور میز مذاکره بنشینند و مذاکرات را آغاز کنند، تنها در این شرایط است که می توان از طریق سیاسی مشکل سوریه را حل و فصل کرد.

استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل برای سوریه، روز چهارشنبه اعلام کرد که مذاکرات صلح سوریه در شهر ژنو 3 هفته به تعویق افتاده است. میستورا تاکید کرده است که قطر و عربستان از مخالفان سوری خواسته اند تا مذاکرات را ترک کنند.

این نخستین تلاش سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ سوریه در دو سال اخیر به شمار می رود. وی خواستار کمک فوری آمریکا و روسیه برای ادامه مذاکرات صلح سوریه شده است.

5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =