یورونیوز گزارش داده استفاده از اتاقک پزشکی در برخی مناطق روستایی فرانسه، به پزشکان امکان داده بدون ترک مطب، بیماران خود را از راه دور معاینه کنند.

«پزشکی تلفنی» شیوه ای است رو به گسترش که می تواند خدمات پزشکی در مناطق روستایی و دور افتاده را بهبود بخشد. در حال حاضر پانزده اتاقک مجهز به پیشرفته ترین امکانات ارتباط تصویری، شیوه «ویزیت از راه دور» را در فرانسه آزمایش می کنند.

دکتر ونسان هیلنمیر، دبیرکل این مطب های کابینی بیشتر توضیح می دهد: «درجه و حسگر اندازه گیری ارتفاع هم در این کابین ها نصب شده و می توان شاخص توده بدنی هر بیمار را هم محاسبه کرد. ابزارهای متعدد اندازه گیری در این اتاقک ها تعبیه شده. حتی نوار قلب هم می توان گرفت. بینایی سنجی و شنوایی سنجی هم در این اتاقک ها امکان پذیر است.»

بیمار می تواند با حضور در این اتاقک و بدون آنکه نیاز مراجعه حضوری به مطب را داشته باشد، بصورت مستقیم با پزشک خود گفتگو و در صورت امکان درمان شود. ژاک پلو، یک جراح مقیم انسی از طریق این فن آوری پیشرفته با بسیاری از بیماران خود پس از عمل جراحی در ارتباط است، بیمارانی که بعضا در شهرهای دور زندگی می کنند.

او بیشتر توضیح می دهد: «اگر از طریق ویدیو کنفرانس پزشک متوجه شد که در حال بیمار بهبودی ای حاصل نشده می تواند دستور بستری شدن بیمار یا مراجعه پزشک کشیک را صادر کند. بنابراین چیز مثبتی است.»

بازار «پزشکی تلفنی» در اروپا در حال گسترش است. انتظار می رود حجم مبادلات در این بخش در سال ۲۰۱۹به مرز ۱۲ میلیارد یورو برسد، این یعنی یک افزایش ۳۰۰ درصدی تنها در عرض ۸ سال.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =