ماجراهای «لانتوری» در برج میلاد /جوسازی بر علیه یک فیلم یا نبود هماهنگی

نشست خبری فیلم سینمایی «لانتوری» به پرحاشیه‌ترین نشست خبری پنجمین روز جشنواره‌ی سی‌و‌چهارم تبدیل شد.

زهرا موسوي: نشست‌های خبری جشنواره‌ی سی‌وچهارم فیلم فجر هم هرروز یک اتفاق حاشیه‌ای تازه و غیر منتظره برای خبرنگاران و اصحاب رسانه دارد.

در روز پنجم از شروع جشنواره، قرار بود در چهار نشست برای چهار فیلم «نفس»، «متولد 65»، «زاپاس» و «لانتوری» شرکت کنیم.

مطابق معمول ساعت 10 در سالن سعدی نشستیم و و منتظر مانديم تا جلسه با نیم ساعت تاخیر شروع شود. تاخیری که هر روز کم و بیش در شروع نشست‌ها دیده می‌شود و کسی هم به آن اعتراض نمی‌کند.

نشست‌های خبری یکی یکی برگزار شد و مساله‌ای هم پیش نیامد تنها چیزی که این وسط توجه همه را جلب کرده بود، رفت‌و‌آمد مسئولان جلسه و گفته‌هایشان درباره‌ی احتمال برگزار نشدن نشست خبری «لانتوری» بود. صحبتی که بعدتر تکذیب شد.

عوامل «زاپاس» آمدند و رفتند و در آخر جلسه‌ی نشست این فیلم نیم ساعت استراحت تا شروع نشست «لانتوری» اعلام شد.

استراحت کردیم و برگشتیم. دوباره زمزمه‌ها درباره‌ی نیامدن عوامل و بازیگران «لانتوری» از جانب مسئولان برگزاری نشست‌ها شروع شد.

خبرنگاران کلافه بودند. دیشب هم  «لانتوری» با یک ساعت تاخیر و در ساعت یک بامداد اکران شد. اکرانی که جدای از تاخیرش به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت پشت درب‌های سالن حاشیه‌ساز شد و مورد اعتراض حاضران قرار گرفت.

امروز هم که به نشست آمدیم، همه خسته بودند و بنا به استقبال دیشب از «لانتوری» منتظر نشست امروز این فیلم.

همه در بین خبرآمدن و نیامدن عوامل «لانتوری» و برگزار شدن با نشدن نشست خبری‌اش سرگردان بودیم که خانم خبرنگاری پشت میکروفون قرار گرفت و خطاب به همه گفت: «بیایید اینبار برای احترام به خودمان هم که شده، سالن را ترک کنیم تا عوامل فیلم «لانتوری» و آقای درمیشیان متوجه شوند که خبرنگار مرغ عزا و عروسی نیست که همیشه حاضر باشد»

این‌ها جملات خانم خبرنگار بود و دیدیم که یکی از مسئولان برگزاری نشست‌ها کنارش ایستاده و مدام می‌گوید: «ما گفته بودیم ساعت یک و نیم. خودشان نیامدند.»

قبل‌‌تر هم دیده بودیم که همین آقا به خبرنگاران می‌گوید: «این تقصیر شماست که این درمیشیان را بزرگ کردید. درمیشیان آدم فرافکنی است.»

بعد از صحبت‌های خانم خبرنگار همه لوازمشان را جمع کردند و کم‌کم شروع به ترک سالن کردند. همه باور کرده بودند که حاشیه‌های «لانتوری» به برگزار نشدن نشست خبری‌اش ختم می‌شود.

خبرنگارانی که به سمت در خروج می‌رفتند، بازیگران و عوامل «لانتوری را دیدند که وارد سالن شدند.

خلاصه نشست «لانتوری» با همه‌ی بالا و پایین رفتن‌ها برگزار شد. خبرنگاران هم آمدند و بازیگران و عوامل هم عذرخواهی کردند.

حاشیه بعدی بعد از شروع نشست بود. سوالی که خبرنگار فارس از درمیشیان پرسید: آیا «لانتوری» با حمایت ارگان خاصی ساخته شده است؟

درمیشیان و گروهش با قاطعیت پاسخ دادند؛ نه و بعد هم به ابن اشاره کردند که «لانتوری» با هزینه‌ی شخصی خود درمیشیان ساخته شده و هیچ ارگانی در ساخت آن نقش نداشته است.

روایت دوم

بازیگران و عوامل می‌گویند از ساعت یک و نیم در طبقه‌ی همکف حاضر بوده‌اند و کسی برای راهنماییشان نیامده و اطلاع هم نداده‌اند که نشست آغاز می‌شود. نشستی که گویا تا حدود ساعت 13 منتقد هم نداشته است.

ا.ایل جلسه بود گه دوباره همان خانم خبرنگار بلند شد و این بار  از درایت آقای حیدری دبیر جشنواره ی تئاتر فجر تشکر کرد. خبرنگار دیگری هم وسط جلسه بلند شد و به درمیشیان گفت که «این خبرنگارانی که می‌بینید، برای پوشش نشست شما نیامده‌اند. این‌ها فقط شنونده‌اند.»

تا اینجای کار که روز پنجم جشنواره هست، همه ی این اتفاقات دست به دست هم داده تا «لانتوری» به پرحاشیه ترین فیلم جشنواره تبدیل شود. 

٥٧٢٤١

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =