یک مقام بلندپایه دولتی ترکیه گفت آنکارا هیچ طرحی برای عملیات نظامی در سوریه ندارد .

تسنیم نوشت: شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از یک مقام بلندپایه دولت ترکیه گزارش داد که آنکارا هیچ طرحی برای عملیات نظامی در سوریه در اختیار ندارد.

به گفته این منبع که به هویت وی هیچ اشاره‌ای نشده آمده است که موضع گیری روسیه در این خصوص _ طرح ترکیه برای اقدام نظامی در سوریه-  تبلیغات محض است.

روسیه: ترکیه برای دخالت نظامی در سوریه آماده می‌شود

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه گفت که "دلایل جدی" نشان می دهد که آنکارا خود را "برای دخالتی نظامی" در سوریه آماده می کند.

این وزارتخانه در همین زمینه به نیروها و تجهیزت ارتش ترکیه در مرز با سوریه و ممانعت از پرواز هواپیماهای شناسایی جنگی روسیه بر فراز خاک ترکیه اشاره کرد.

مسئولان دولت سوریه پیش از این بارها اعلام کرده اند که دولت ترکیه بویژه با تروریست ها در منطقه حلب همکاری نزدیک دارد و خط پشتیبانی و امدادرسانی آنها از طریق خاک سوریه می باشد. آنها همچنین می گویند که اتاق فرماندهی عملیات تروریست های مستقر در منطقه حلب در خاک ترکیه است و حتی برخی از فرماندهی عملیات توسط افسران ترکیه سخن گفته اند.

تروریست‌ها درصدد حمله به کفریا و الفوعه زیر نظر ترکیه هستند

عناصر مسلح برای تلاش جهت جبران شکست راهبردی خود در شهرهای نبل و الزهراء در ریف شهر حلب، برای حمله به دو شهر کفریا و الفوعه سوریه زیر نظر ترکیه آماده می شوند

به گزارش تسنیم، برخی منابع به پایگاه خبری النشره گفتند: عناصر مسلح اقدامات لجستیکی برای حمله به دو شهر کفریا و الفوعه در ریف شهر ادلب را آغاز کرده‌اند.

این منافع افزودند: این آمادگی و اقدامات لجستیک بی وقفه با حضور افسران بلندپایه ارتش ترکیه در جریان است که این افسران به طور مستقیم بر این عملیات نظارت دارند. این عملیات در واکنش به بازپس گیری شهرهای نبل و الزهراء در ریف حلب توسط ارتش سوریه و هم پیمانانش صورت خواهد گرفت.

همه این تحولات درسایه پیشروی نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش در منطقه حلب در شمال سوریه و بازپس گیری روستاها و شهرها از تروریست ها صورت می گیرد.

این واکنش پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش سوریه طی روزهای اخیر پیروزی های بزرگی کسب کرده است و این امر مقامات سعودی را به شدت به وحشت انداخته است. ارتش سوریه با حمایت هم‌پیمانان خود از چند ماه پیش مناطق گسترده‌ای را از دست تروریست‌ها آزاد کرده است. در روزهای اخیر نیز ارتش سوریه شهرها و روستاهای زیادی به‌ویژه دو شهرک نبل و الزهراء در اطراف شهر بزرگ حلب را از تروریست‌ها بازپس گرفته است و به پیشروی برای آزادسازی کامل این شهر از آنها ادامه می‌دهد.

5050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =