هروی: رهروان ولایت لیست نمی دهد/ مجلس دهم ترکیبی از نیروهای اعتدالی است

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس می گوید: نیروهای افراطی در انتخابات آتی با رای مردم از مجلس دهم کنار گذاشته خواهند شد.

جواد هروی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به انتخابات دهمین دوره مجلس و برنامه انتخاباتی فراکسیون رهروان ولایت برای این انتخابات خاطرنشان کرد: قرار بر این شد که رهروان از اعضاء و نیروهای خود حمایت کند و با طیفی مستقل و اعتدالی وارد میدان رقابت شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا رهروان لیست مجزایی از سایر گروه‌ها منتشر خواهد کرد؟ گفت: احتمال اینکه بخواهد لیستی ارائه کند ضعیف است اما اینکه یک حرکت حساب شده در بین مناطق مختلف داشته باشد و برای اعضای خود چتر حمایتی ایجاد کند، بسیار زیاد است.

نماینده مردم قائنات در مجلس نهم همچنین ترکیب مجلس دهم را مرکب از گروههای معتدل پیش بینی کرد و افزود: مجلس آینده متشکل از نمایندگانی از گروههای اعتدالی اصولگرا و اصلاح طلب است که قاطبه نمایندگان فعلی نیز با همین مشی اعلام موضع کرده و پا به انتخابات آتی گذاشته اند.

وی تصریح کرد: بسیاری از اصولگرایان و اصلاح طلبان امروز دست از نگرش های شعاری خود برداشته و با اعلان یک نگاه بینابینی و اعتدالی به انتخابات ورود پیدا می کنند که این مسئله نشان می دهد افراط و تفریط در جریان های اصولگرایی و اصلاح طلبی نه جواب می دهد و نه مورد خواست جامعه است.

هروی تاکید کرد: با آنچه که پس از واقعه  انتخابات 92 در دولت صورت گرفت و نگاهی اعتدالی به کرسی اجرایی نشست و همان اتفاق در سال 94 در هنگام تصویب برجام در مجلس بروز کرد، در آغاز مجلس دهم در سال 95 نیز  شاهد حاکمیت نگاهی معتدل در مجلس دهم خواهیم بود.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت همچنین در پاسخ به سوالی درباره سهم احتمالی افراطیون در ترکیب مجلس آینده خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که افراطیون با رای مردم، از اریکه قانون گذاری کنار گذاشته خواهند شد چراکه مردم امروز به این تصمیم جمعی رسیده اند و خرد جمعی جامعه به دنبال مقبولیت اعتدالی است و آن را به صورت جدی در انتخابات عیان خواهد کرد.

 وی تاکید کرد: مردم از حرکت های افراطی سیاسی خسته شده اند از این رو، جبهه ای که می تواند نگاه سیاسی را اولویت ندهد بر مقولات اقتصادی و فرهنگی، نگاه اعتدالی است.

این عضو کمیسیون آموزش ادامه داد: امروز نگاه اعتدالی دنبال این است که اولویت را به معیشت وارزش های فرهنگی مردم بدهد در حالی که در بخشی از جریان اصولگرایی تلقی صرف و محضی وجود دارد که همیشه به دنبال تندروی و اقدامات سیاسی و جبهه گیری بوده است.

هروی تاکید کرد: در شرایط  پساتحریم باید بیشتر به زمینه سازی داخلی توجه کرده و انسجام میان نیروهای اصیل کشور را به جهت نمود خارجی آن قوت ببخشیم.

این نماینده مجلس دهم همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص رابطه و تعامل مجلس دهم با دولت تصریح کرد: با توجه به طیفی که از نیروهای اعتدال گرا وارد مجلس دهم خواهند شد، در میان این طیف با دولت نوعی نزدیکی فکری دیده می شود که البته به معنای یکدست شدن دولت و مجلس نیست بلکه ایجاد این قرابت فکری هدف کمک دولت و مجلس به یکدیگر در جهت اعتلا و پیشرفت کشور است.

هروی با بیان اینکه این تعامل دو سویه، نگرش انتقادی را از بین نمی برد، تصریح کرد: ما حمایت و همراهی با دولت را به منزله عدم نقد دولت نمی دانیم چراکه معتقدیم با نقد سازنده و منصفانه، دولت کارآمدتر خواهد شد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    4 1
    رییس مجلس اینده از اصلاح طلبان خواهدحالا یا یک روحای اصلاح طلب یا عارف
  • اكبر IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    1 1
    رييس مجلس اعتدالگرا خواهد بودوخط و مشي اصلاطلبي بر مجلس حاكم خواهد بود