کمبود فضاهای ورزشی و فرهنگی و تفریحی به ویژه برای زنان از مهمترین مشکلات اجتماعی محله مجیدیه است. معتمدان و ساکنان محلی می‌گویند از نحوه برخورد نیروهای سد معبر شهرداری تهران گلایه مندند و سرانه فضای سبز در محله آنها هم پایین است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه بررسی مشکلات ساکنان محله مجیدیه واقع در منطقه 8 هفته گذشته برگزار شد و مسئولان محلی، گزارش هایی از وضع فعلی و موجود ارائه کردند.
غلامعلی مرادی نژاد، دبیر شورایاری محله مجیدیه، این محله را یکی از محله های قدیمی تهران و داری هویت فرهنگی محله ای ویژه معرفی کرد و گفت: تراکم جمعیتی در محله مجیدیه بالاست اما متأسفانه در سطح محل سالن ورزشی، پارک، میدان میوه و تره بار، درمانگاه، سینما و کتابخانه نداریم.
او گفت: تعریض مسیل باختر تا میدان امام رضا(ع) انجام شده و فقط چهار پلاک باقی مانده است که در این زمینه باید اقدام لازم صورت گیرد.
مینایی، عضو هیأت امنای محله هم گفت:در سطح محله پنج مدرسه داریم که فقط دو مدرسه نوساز هستند و مابقی به شدت فرسوده اند و یکی از مطالبات مردم، بازسازی این مدارس است.
به گفته او در محله مجیدیه، برای کودکان و نوجوانان به ویژه دختران هیچ مکان تفریحی و ورزشی وجود ندارد و یا اگر هست هزینه های بسیار بالایی می گیرند که برای عموم قابل استفاده نیستند.
خدایاری مدیر محله گفت: تخصیص اعتبار به محلات باید بر اساس امکانات و وضعیت فعلی محله باشد و به قول هایی که در خصوص کمک به محله می دهند عمل کنند.
او گفت: برنامه هایی از سوی شهرداری ابلاغ می شود ولی هیچ گونه کمک مالی به سرای محله نمی شود و ما باید به جای کار فرهنگی، کار اقتصادی و درآمدزا کنیم که بتوانیم این برنامه ها را اجرا کنیم.
در ادامه مشکلاتی از جمله برخورد نامناسب نیروهای سد معبر، کمبود سطل زباله و پایین بودن سرانه فضای سبز و همچنین مسایل پیش روی فعالیت سرای محله مطرح شد.
کیانی مسئول ساختمان شماره 2 سرای محله مجیدیه، گفت: محله کرمان به لحاظ سرانه ورزشی و فضای سبز بسیار خوب است. اگر خیابان 16 متری که مرز بین دو محله است به مجیدیه اضافه شود بخشی از مشکلات نبود و سرانه های ورزشی و خدماتی برطرف می‌شود.
همچنین به گفته «احسانی‌فر» مسئول خانه سلامت گفت: متأسفانه موازی کاری در امور شهرداری به خصوص در فعالیت خانه ها بسیار زیاد است و اگر قبل از اجرای پروژه ها کار تحقیقاتی دقیق تری انجام شود؛ می توان از این مشکلات جلوگیری کرد.
مشکلات این منطقه در گفتگو با مسئولان مدیریت شهری از جمله شهردار منطقه، ناحیه و محسن پیرهادی عضو هیات رئیسه شورای شهر در میان گذاشته شد تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    2 0
    این مامور های سد معبر مراعات هیچ چیز را نمی کنند و با رکیک ترین الفاظ دستفروش ها را خطاب قرار می دهند ان هم جلوی زن و بچه مردم
  • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    2 0
    جالبه ماموران سد معبر با ساختماین در حال ساخت که همه پیاده رو ونصف کوچه را گرفته و عابران مجبورند وسط خیابان تردد کنند که این میتونه با عث تصادف بشه کاری نداره ولی با یک دستفروش که بساطش را گوشه پیاده رو پهن کرده و کاری با کسی نداره برخورد می کنه،از مسئولین شهرداری می خوام با این وضع برخورد کنند