رئیس سازمان زیارت واتیکان از سفرش به ایران چه گفت؟

به نظر می رسد روابط ایران با کوچک ترین و کم جمعیت ترین کشور جهان به بهترین وضعیت خود رسیده است. رئیس سازمان زیارت واتیکان از ایران بازدید کرد و از برنامه گردشگری واتیکان با ایران گفت.

نیو صدر- واتیکان دولت‌شهری مستقلی است که در درون شهر رم در کشور ایتالیا جای گرفته. واتیکان محل اقامت پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان و مرکز کلیسای کاتولیک است. واتیکان با مساحتی در حدود 0.44 کیلومتر مربع، و با جمعیتی در حدود 800 نفر،کوچک ترین و کم ‌جمعیت‌ترین کشور مستقل دنیا محسوب می ‌شود.

و اکنون به نظر می رسد رابطه ایران و واتیکان در حال پیشرفت است. پس از سفر حسن روحانی٬ ریيس جمهور ایران به واتيکان و دیدار با رهبر مسيحيان جهان٬ ریيس سازمان زیارت واتيکان در رأس هياتی به ایران سفر کرد تا سرفصل جدیدی از تعاملات گردشگری بين طرفين آغاز شود.

حتی رئیس سازمان زیارت واتیکان در رابطه با ارتباط واتیکان با ایران به ایسنا گفت: سطح روابط و تعاملات ایران و واتیکان درحال حاضر، بهترین وضعیت خود را در کل تاریخ تجربه می ‌کند.

آندرا آتا رئیس سازمان زیارت واتیکان به همراه جمعی از اعضای «سازمان زیارتی رم» در برنامه تهران گردی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران آن را اداره می کرد از کليسای حضرت مریم٬ موزه این کليسا و آتشکده آدوریان در "گذر ادیان" و همچنين موزه جواهرات و کاخ گلستان بازدید کردند.

آندرا آتا، فرستاده واتیکان به ایران، هنگام بازدید از عمارت بادگیر کاخ گلستان ضمن آنکه تحت تاثیر معماری ایرانی این بنا قرار گرفته بود.‌، به پوسته‌های آویزان سقف یکی از اتاق‌های این ساختمان اشاره و اظهار تاسف کرد.

او همچنین برای کاخ گلستان به یادگار نوشت: تاریخ معلم زندگی است و یک ملت بدون یادگار از گذشته، هیچ آینده‌ای ندارد. رییس سازمان زیارت واتیکان درباره علت سفرشان به ایران در این مقطع زمانی از زندگی‌شان گفت: ما فعالیت‌های زیادی در کشورهای مختلف انجام می‌دهیم و مدارس متعددی داریم که معمولا برای دیدار از آ‌نها سفر می‌کنیم و این موضوع هیچ ارتباطی با سن و سال ما ندارد.

هیات زیارتی واتیکان و رُم همچنین در دیدار با معاون گردشگری ایران توافق کردند؛ تعدادی از مدیران موسسات گردشگری ایتالیا و واتیکان به ایران سفر کنند تا ضمن آشنایی با جاذبه‌های گردشگری این کشور، فیلم‌ها و گزارش‌هایی تهیه شود تا از طریق پایتخت مسیحیت به جهان مخابره شود و تشویقی برای سفر گردشگران و مومنان مسیحی به ایران باشد.

آتا که در رابطه با ایران مطالعاتی انجام داده است در رابطه با تصوراتش درباره ایران گفت: با وجود آن همه اطلاعات از ایران، این مواجهه‌ی از نزدیک بود که من را به شدت تحت تاثیر قرار داد. اصلا تصور نمی‌کردم ایران تا این حد کشوری باز و آماده‌ی گفت‌وگو و تعامل با جهان باشد. بویژه در مردم می‌بینم که به تعامل با جهان معتقدند و متوجه هستند توریسم کمک بزرگی به اقتصاد کشورشان می‌کند، این‌ها حاکی از آمادگی ذهنی و آگاهی مردم این کشور است و واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم و فکر نمی‌کردم ایران چنین کشوری باشد.

او از برنامه گردشگری واتیکان با ایران هم گفت: پس از بازگشت به واتیکان، گروه کاری مشترکی با مقامات وزارت فرهنگ و ارتباطات، سازمان‌های حج و زیارت و گردشگری ایران تشکیل می‌دهیم تا برای سفر تعدادی از خبرنگاران مشهور ایتالیا که قلم شناخته شده‌ای دارند و مدیران آژانس‌های قوی این کشور که سفرهای زیارتی از ایتالیا در اماکن مقدس جهان اجرا می‌کنند، برنامه‌ریزی کنیم تا منظره‌ها و جاذبه‌های ایران را مشاهده کنند. هریک از آن‌ها می‌توانند تعداد زیادی گروه را از ایتالیا و سایر کشورهای اروپا به ایران، هدایت کنند و برای آن‌ها برنامه‌ریزی سفر داشته باشند.

در قسمتی مصاحبه ی آتا با ایسنا او به نامه‌ ی مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی و همچنین دیدار اخیر حجت‌ الاسلام والمسلمین حسن روحانی و پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، اشاره کرد و گفت: دقیقا به این دلیل در ایران هستیم. نخست به خاطر نامه آیت‌الله خامنه‌ای که از طریق مقامات ایرانی در ایتالیا به دست ما رسید. من این نامه را خوانده‌ام و آن را از طریق واتیکان به تمام دانشگاه‌ها و سازمان‌های جوانان مسیحی ایتالیا فرستادیم تا همه بخوانند و متوجه شوند اسلامی هم وجود دارد که در این قالب صحبت می‌کند. انگیزه دیگر این سفر، دیدار تازه‌ی پاپ فرانسیس و آقای روحانی بود که هر دو طرف خواستار شدند با جنگ، خشونت و شر مبارزه شود.

این هیات در ادامه این سفر به اصفهان خواهند رفت و سپس به قم و زیارت حضرت معصومه (س) می‌روند و دیداری نیز از دانشگاه ادیان و مذاهب این شهر خواهند داشت.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =