ایسنا نوشت: لایحه گسترش عفاف و حجاب در شهرداری تهران تصویب شد.

بررسی لایحه جامع عفاف و حجاب در شهر تهران توسط کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا برای بررسی به صحن شورای شهر آورده شد که بر این اساس حجت الاسلام و المسلمین ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با بیان اینکه عفاف و حجاب به عنوان یکی از مولفه‌های سبک زندگی از جمله آموزه‌های اساسی دینی مسلمانان است، گفت: در شرایطی که بیگانگان با بسیج امکانات فرهنگی و رسانه‌ای خود سعی در مخدوش کردن و ایجاد سستی در این فرهنگ دارند باید همه سازمان‌ها تلاش و کوشش مضاعفی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشند.

وی گفت: برهمین اساس به منظور توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و نیز دستیابی به چارچوبی برای هم افزایی سازمانی، لایحه جامع عفاف و حجاب در شهر تهران تقدیم شورای شهر شده است که بر این اساس شهرداری مطابق با دستور العمل عفاف و حجاب وزارت کشور کمیته‌ عفاف و حجاب را تشکیل می‌دهد و همچنین شهرداری تهران مکلف است اعتبارات مورد نیاز برای حسن اجرای مصوبه را در ردیف‌های مربوطه در بودجه سنواتی شهرداری لحاظ کند و هر شش ماه یکبار گزارش حسن اجرای این مصوبه را به شورای شهر ارسال کند.

معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورا با بیان اینکه آموزش حجاب در بخش حمل و نقل و زیباسازی مغفول مانده است گفت: در برنامه‌های راهبردی تعریف شده در لایحه جامع عفاف و حجاب در شهر تهران مأموریت‌های مختلفی برای بخش‌های گوناگون پیش بینی شده است.

وی یکی از موارد قابل ذکر این لایحه را ایجاد همگرایی و رفع موازی کاریها میان سایر بخشها دانست و تصریح کرد: به طور قطع ساماندهی اساسی در این زمینه تحت کنترل و برنامه ریزی اداره کل امور زنان خواهد بود و با تصویب این لایحه تمام برنامه ها صرفا از اداره امور زنان ابلاغ خواهد شد.

همچنین سرخو رئیس کمیته حمل و نقل نیز با بیان اینکه حمل و نقل در بحث توسعه عفاف و حجاب نقش زیادی دارد گفت: پیشنهاد می‌شود معاونت حمل و نقل برنامه‌های خود در این زمینه را ارائه دهد. همچنین حکیمی پور رئیس کمیته فرهنگی شورا با بیان اینکه باید مصوبات قابل اجرایی تصویب شود، گفت: عفاف و حجاب دو مقوله جدا است و باید تصمیمات درستی در زمینه گسترش آن اتخاذ شود تا با این لوایح خرج جدیدی ایجاد نشود.

وی با انتقاد از اقدامات تکراری در شهرداری تهران در این زمینه گفت:همه از بروشور، پیام‌های آموزشی و آمارهای تکراری خسته‌ شده‌اندو باید در شهرداری همایش و جشنواره زدایی صورت گیرد و باید از تصویب لوایحی که خرج اضافی ایجاد می‌کنند بپرهیزیم.

همچنین مهدی چمران با بیان اینکه از این گونه همایش‌ها چیزی به دست نمی‌آید پیشنهاد داد: ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی نیز در این لایحه مورد توجه قرار گیرد.

همچنین محمدمهدی تندگویان پیشنهاد داد محل‌های اختصاصی برای بانوان ایجاد شود و گفت: حتی می‌توانیم طبقه‌ای از پاساژ‌های پایتخت را مخصوص زنان اعلام کنیم تا از این فضای ایجاد شده حداکثر استفاده را ببرند.

در پایان ناصر امانی معاون برنامه ریزی شهردار تهران نیز با رد برگزاری همایش‌های بی مورد در شهرداری گفت: بر اساس این لایحه تنها پنج جشنواره در طول سال در خصوص این موضوع در سطح شهر تهران برگزار می‌شود و همچنین جلساتی در محلات با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برگزار می‌شود که به طور میانگین در هر منطقه یک جلسه برگزار خواهد شد که هزینه چندانی ندارد.

لایحه جامع عفاف و حجاب در شهر تهران با اکثریت آرا تصویب شد.

همچنین در پایان این جلسه عبدالحسین مختاباد با درخواست وقت اضافه از هیئت رئیسه صحبت‌های متفاوتی بیان کرد و گفت: الهه راستگو (رئیس ستاد سمن‌های شورای شهر) زحمات زیادی برای سمن‌ها می‌کشد و من در خصوص صحبت‌های قبلی‌ام از وی حلالیت می‌طلبم و در پاسخ الهه راستگو نیز در جمع اعضای شورا اعلام کرد که مختاباد را حلال می‌کنم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 506049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =