تربیت عقاب توسط پلیس برای شکار پهپادها/روش جدید مقابله با جاسوسی

مهر نوشت: پلیس هلند در ابتکاری جدید با تربیت عقاب ها به پاسداری از حریم هوایی خود در برابر هواپیماهای بدون سرنشین روی آورده است.

با استفاده روز افزون از هواپیماهای بدون سرنشین در ابعاد مختلف و مطرح شدن مسائل امنیتی که ممکن است توسط این نوع از هواپیماها تحت الشعاع قرار بگیرد، این بار پلیس هلند با آموزش عقاب ها به کنترل آسمان این کشور روی آورده است.

پیش از این اقداماتی نظیر استفاده از شعاع رادیویی برای از کارانداختن کانال های دستگاه کنترل و استفاده از نرم افزارهای خاص از سوی شرکت های تولید کننده در این نوع از هواپیماها به منظور محدود کردن پرواز در یک سری از مناطق خاص اعمال می شد. اما این بار پلیس هلند با تربیت دسته ای از عقاب ها به جمع آوری این هواپیماهای بدون سرنشین در مناطق مورد نیاز می پردازد.

نحوه کنترل این هواپیماها توسط عقاب ها به این گونه ای است که ابتدا مستقیم به سمت هواپیما پرواز می کنند و در یک موقعیت مناسب بدنه هواپیما را در چنگال های خود قلاب می کنند و به آرامی آن را بر روی زمین می نشانند.

قرار است که طرح آزمایشی این ابتکار جدید از چند ماه دیگر آغاز شود و ناوگان عقاب های شکارچی هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان هلند، عهده دار پاسداری از حریم هوایی مراکز مهم و حساس این کشور باشند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    4 1
    خوب یه سنسور می گذارن روی پهپادها تا موجود زنده بهش نزدیک نشه
    • بی نام QA ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
      0 0
      این که گفتی یعنی چه
    • بی نام BE ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
      0 0
      چیو سنس کنه