رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با بیان اینکه رتبه اول بافت فرسوده شهر تهران متعلق به منطقه 10 است، گفت: گودال ایجاد شده برای احداث مجموعه ورزشی و فرهنگی در محله سه راه آذری با وجود پرشدن، نه تنها نشست کرده بلکه محلی برای تجمع معتادان شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران پس از ارائه مشکلات و درخواست های شورایاران منطقه 10 ، اظهار کرد: این منطقه رتبه اول بافت های فرسوده شهر تهران را به خود اختصاص داده و ضعیف ترین منطقه در توسعه فضای سبز با سرانه 2.3 متر مربع است.


وی ابراز امیدواری کرد روزی فرا رسد که سند بالادستی مدیریت شهری برای تدوین بودجه بجای اعمال نظر پیمانکاران، نیازهای مردم باشد به گونه ای که دو ماه قبل از فصل بودجه طی جلساتی با شورایاران مشکلات مردم مطرح شود و بر اساس الویت بندی این مشکلات لایحه بودجه تنظیم و به شورا ارایه شود.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران مشکلات محلات منطقه 10 را به تفکیک عنوان کرد و گفت: در محله بریانک به دلیل مشکل میان شهرداری منطقه و شرکت آّب و فاضلاب، توسعه شبکه فاضلاب متوقف شده است.

وی ادامه داد: بافت فرسوده خیابان نواب و خیابان قزوین تهدیدات جدی برای مردم ایجاد کرده است. در این محدوده در خیابان محبی روبه روی مسجد صاحب الزمان (عج) زمین نشست کرده است و باید مدیریت بحران منطقه 10، مشکل را بررسی و حل کند .

حافظی با اشاره به اینکه در محله تیموری دو رودخانه و قنات قدیمی وجود دارد که موجب شده تا خانه های واقع در کوچه های شهید سامانی و شهید عباس مقدم ریزش کند، تاکید کرد: در دوراهی قپان و سه راه آذری به دلیل وجود مدارس متعددی باید پل هوایی مکانیزه برای دانش آموزان و افراد مسن نصب شود همچنین در محله شبیری حدفاصل جی نیز با وجود واگذاری پادگان جی به شهرداری نسبت به احداث مجموعه فرهنگی اقدامی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در سال 89 در محله سه راهی آذری زمینی برای ایجاد مجموعه ورزشی و فرهنگی گودبرداری شد که این گودال دو سال گذشته پر شده و هم اکنون گودال پرشده حدود یک متر نشست کرده و محلی برای تجمع معتادان شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به تخریب یکی از بوستان های منطقه و احداث دادسری جنایی به جای آن، اعلام کرد: این اقدام آرامش مردم محله را به هم زده است، همچنین کارخانه آرد واقع در محله سه راه آذری آلودگی هوا و بوی نامطبوع ایجاد کرده به طوری که برای ساکنان آزاردهنده شده است.

حافظی با بیان اینکه محله زنجان جنوبی دارای بافت فرسوده شدید است و طرح فاضلاب آن نیز نیمه کاره رها شده است، گفت: محله هاشمی برای دسترسی به مترو، ایستگاه اتوبوس ندارد و راه های ارتباطی آن تکمیل نشده است همچنین در بلوار امام خمینی، مسیر یادگار امام به سمت جنوب و جیحون تصادفات شدیدی صورت می گیرد که موجب فوت و مصدومیت افراد متعددی شده و نیاز به احداث پل هوایی دارد.

وی همچنین تصریح کرد: ساخت سرای محله هاشمی پایان یافته است اما به دلیل کمبود اعتبارات تجهیز نشده و به بهره برداری نرسیده است .

حافظی تاکید کرد: در محله کارون شمالی به دلیل پروازهای فرودگاه مهرآباد آلودگی صوتی و ارتعاشی ایجاد کرده و آزاردهنده است همچنین در محله کارون جنوبی هم فقط 200 متر مربع فضای سبز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در محله هفت چنار جمع آوری زباله منظم نیست، گفت: در محله سلسبیل شمالی فشار آب ضعیف است. باید نسبت به مشکلات منطقه 10 اقدامات لازم صورت گیرد.
42304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =