سهیل محمودی

در فرهنگ ما هیچ متنی به اندازه شاهنامه حکیم طوس بر کار نقاشان و نگارگران و تصویر سازان تاثیر نگذاشته است. از همان شاهنامه بایسنقری بگیر و بیا تا نگارگران دوره های صفویه، زندیه ، قاجاریه. و نقاشی های قهوه خانه ای، و نقاشان دوره معاصر. از کسانی که کار کلاسیک کرده اند تا آرتیست های نوگرا و مدرن.

مهری سیاوشی نقاش و تصویرگر جوانی است. بیش از یکسال پیش در جلسات دوشنبه های انجمن شاعران ایران به پیشنهاد من شاهنامه حکیم طوس را به دست گرفت و شب و روز با آن انس و الفتی پیدا کرد. یک روز آمد و گفت: مژده، تمام شاهنامه را از اول تا آخر نشسته ام و خوانده ام.

یکی از نتایج این همدلی و همراهی با شاهنامه برای سیاوشی به تصویر در آوردن ده صحنه و شخصیت شاهنامه است با اندیشه ای مدرن و متفاوت . به پیشنهاد دوستان و یارانم استادا ن اسرافیل شیرچی و رسول مرادی _ که هر دو از استادان سیاوشی هم هستند_ قرار است این ده تابلو را در انجمن شاعران ایران به نمایش بگذاریم. به این بهانه از استادان دکتر اسلامی ندوشن، ساعد باقری و دکتر راکعی خواستیم که بیایند و درباره شاهنامه و کارخای سیاوشی با ما علاقه مندان سخن بگویند.

دوشنبه ۱۲ بهمن ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰/۳۰ فرصت اکران نقاشی های مهری سیاوشی در انجمن شاعران ایران است. نشانی انجمن: تهران، خیابان شریعتی، قلهک، خیابان شهید کلاهدوز(دولت)نبش کوچه نعمتی

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =