ایسنا نوشت: مستند «سونیتا» به کارگردانی رخساره قائم مقامی موفق به کسب جایزه بزرگ هیئت داوران و جایزه منتخب تماشاگران از سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم «ساندنس» در کشور آمریکا شد.

سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی «ساندنس» در کشور آمریکا در حالی برندگان بخش سینمای آمریکا، مستند آمریکا، سینمای جهان و مستند سینمای جهان را اعلام کرد که فیلم ایرانی «سونیتا» در بخش رقابتی مستند جهان موفق به کسب جایزه بزرگ هیئت داوران و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد.

این مستند ایرانی که در سال 2015 در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام به عنوان مهم‌ترین رویداد سینمایی مستند حضور داشت، روایتگر داستان یک دختر افغانی به نام «سونیتا» است.

به گزارش اسکرین دیلی، اما در سایر بخش‌های جشنواره «ساندنس»، فیلم «تولد یک ملت» به کارگردانی «نیت پارکر» موفق به کسب جایزه بزرگ جشنواره و فیلم منتخب تماشاگران در بخش سینمای درام آمریکا شد.

این فیلم که روایتگر انقلاب برده‌داران به رهبری «نت ترنر» در سال‌های 1843 است، با نمایش در جشنواره مورد تحسین بسیاری قرار گرفت و کمپانی «فاکس سرچ لایت» در نهایت حق این فیلم را به قیمت 17.5 میلیون دلار خریداری کرد.

در بخش مستند سینمای آمریکا نیز فیلم «وینر» به کارگردانی «جاش کرگمن» و «الیس اشتنبرگ» موفق به کسب جایزه بزرگ هیأت داوران شد.

در بخش سینمای درام جهان نیز فیلم «بین دریا زمین» ساخته «مانولو کروز» و «کارلوس دل کاستیلو» از کور کلمبیا جایزه بزرگ هیئت داوران را به خانه برد.

همچنین براساس اعلام پیشین جشنواره «جیم کامینگز» برای ساخت «جاده طوفان» جایزه فیلم کوتاه را از این رویداد سینمایی کسب کرده است.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =