عضو اماراتی کمیته مسابقات AFC در مصاحبه ای عجیب تلاش کرد تا ایرانی ها را تحریک کند.

داریوش سعیدی-خبرگزاری خبرآنلاین؛ در حالی که علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران را مقابل عربستان و امارات برنده دانست و از دفاع جانانه خود در کمیته مسابقات AFC گفت، اما ادعاها و اخبار سایت های عربی در مغایرت با این حرف ها قرار دارد. روز گذشته نشریه اقتصادیه عربستان در صفحات ورزشی خود با عارف العلوانی عضو اماراتی کمیته مسابقات AFC و همچنین مدیر سازماندهی برگزاری جام ملت های 2019 در کشور امارات، گفت و گو کرد که او حرف های تامل برانگیزی به زبان آورد. العلوانی درباره حضور تیم های اماراتی در تهران چنین گفت: «شرایطی به ایران تحمیل شد از جمله اینکه برای جلوگیری از شعارهای سیاسی، نژاد پرستانه و فرقه گرایی اجازه ندارند در زمان برگزاری بازی بلندگو به ورزشگاه بیاورند.» او ادامه داد: «همچنین ماموران امنیتی امارات(!) به ورزشگاه می روند تا همه چیز را زیر نظر داشته باشند. ماموران امنیتی کنفدراسیون فوتبال آسیا هم برای نظارت بر میزبانی ایران از لحظه ورود تا خروج تیم های اماراتی از ایران هم حضور خواهند داشت.»

العلوانی همچنین با لحنی تهدید آمیز توضیح داد: «اگر ایران این شرایط را اجرا نکند و نپذیرد، در واقع قوانین را نقض کرده است که ما هم مشتاق به این کار هستیم.» این لحن تهدید آمیز او و شرایط که معلوم کنفدراسیون وضع کرده یا اماراتی ها شرط کرده اند، بی شک باید پاسخ ایرانی ها را به همراه داشته باشد. العلوانی همچنین درباره اتحاد با عربستانی ها گفت: «ما و عربستان در یک سنگر هستیم. هر درخواستی عربستان داشته باشد ما هم پای آن خواهیم بود و حمایت می کنیم. عربستان برادر ماست و موضع سیاسی و ورزشی ما بعد از اتفاقات اخیر برای سفارتخانه و کنسولگری این کشور در ایران، با آنها یک شکل خواهد بود.»
این مقام اماراتی AFC که به خوبی پیدا بود که غیر قانونی در جایگاه قانونی اش حرف می زند، در پایان گفت: «تصمیمات AFC یک پیروزی بزرگ برای ما به حساب می آید و نشان می دهد آنها می خواهند در برابر ایرانی ها اقداماتی جدی انجام دهند. در 60 درصد از بازی های ما با ایرانی ها، باشگاههایمان مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و امیدواریم این مسئله همین جا متوقف شود.»

 

252 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 505162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    33 30
    شما تروریست ها بهتره حرفی نزنید
  • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    45 24
    از فوتبالیست های ایرانی می خوام که اگر دزه ای غیرت دارند دیگر با تیم های عربی قرارداد نبندند
  • تابان IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    29 19
    .....زیادی میدونین یعنی چی یعنی همین حالا هی برید امارات تا اونا رو قلدر تر کنید
  • بی نام NL ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    10 2
    فقط 3 شهر تاشکند و سیدنی و یوکوهاما را برای میزبانی باید اعلام کنند والا در غیر این صورت کفاشیان ترسویی بیش نیست .