مایکل جکسون نمی‌خواست یک  سفید‌پوست  نقشش را بازی کند

ایسنا نوشت: پس از حاشیه‌های ایجادشده درباره انتخاب بازیگری سفیدپوست برای بازی در نقش «مایکل جکسون»، یک نشریه آمریکایی اظهارنظر صریح این ستاره موسیقی پاپ را در این زمینه بازنشر داد.

از هفته گذشته و انتخاب «جوزف فینس» بازیگر سفیدپوست برای بازی در نقش «جکسون»، این موضوع با واکنش‌های فراوانی مواجه شده که ماجرای اعلام نامزدهای اسکار امسال که هیچ‌کدام از آن‌ها رنگین‌پوست نبودند، در شکل‌گیری این واکنش‌ها بی‌تأثیر نبوده است.

در این شرایط، نشریه «نیوزویک» از گفت‌وگوی «اوپرا وینفری» با «مایکل جکسون» در سال 1993 پرده برداشته است که این خواننده موسیقی پاپ به شایعات درباره خود پاسخ می‌دهد.

او در آن گفت‌وگو و در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا درخواست کرده نقشش در یک تیزر تبلیغاتی را یک بازیگر سفیدپوست ایفا کند، گفته بود: این خیلی احمقانه است. من یک آمریکایی سیاه‌پوست هستم و به نژادم افتخار می‌کنم و به آنچه هستم، احساس غرور دارم.

«جکسون» درباره تغییر رنگ پوستش نیز توضیح داده بود: من یک اختلال پوستی دارم که رنگدانه‌های پوستم را نابود می‌کند. این چیزی است که نمی‌توانم کمکی به آن بکنم.

این‌گونه شایعات درباره «جکسون» در حالی آن روزها در رسانه‌ها می‌چرخید که عده‌ای معتقد بودند، این هنرمند موسیقی پاپ، از رنگ واقعی پوستش بیزار است و برای تغییر آن تلاش می‌کند، ادعایی که پس از کالبدشکافی جسد مایکل جکسون رد شد و پزشکان تأیید کردند که او به دو نوع بیماری پوستی مبتلا بوده است.

امسال برای دومین سال پیاپی، همه‌ی 20 نامزد شاخه‌ی یازیگری از هنرمندان سفیدپوست بودند و این امر با اعتراض‌های گسترده‌ای در هالیوود روبه‌رو شد تا جایی که حتی آکادمی اسکار تغییراتی اساسی در قوانین خود ایجاد کرد.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =