ایرنا نوشت: 'کریس مورفی' سناتور دمکرات آمریکا گفت: با وجود مخالفت های گسترده جمهوری خواهان با توافق هسته ای ایران، در صورت پیروزی آنها در کاخ سفید این موضوع در دستور کار آنها نخواهد بود

'کریس مورفی' سناتور دمکرات ایالت کنتیکت آمریکا گفت: با وجود مخالفت های گسترده جمهوری خواهان با توافق هسته ای ایران، در صورت پیروزی آنها در کاخ سفید این موضوع در دستور کار آنها نخواهد بود و نامزدهای جمهوری خواه درباره ابطال این توافق دروغ می گویند.
به گزارش پایگاه خبری هیل (ارگان کنگره آمریکا)، مورفی دیروز جمعه در شورای روابط خارجی آمریکا در نیویورک گفت: باور ندارم که هیچ یک از جمهوری خواهان در وعده پایان دادن به توافق هسته ای ایران صادق باشند. من فکر می کنم آنها اساسا درباره لغو این توافق دروغ می گویند.
مورفی که خود از حامیان توافق هسته ای است، افزود: سناتور 'مارکو روبیو' از ایالت فلوریدا در صدر نامزدهای جمهوری خواهی است که درباره ابطال این توافق دروغ می گویند. وی به توافق هسته ای پایان نخواهد داد. روبیو بهتر از همه می داند که اگر رئیس جمهور شود، این توافق را لغو نخواهد کرد.
نامزدهای جمهوری خواه شرکت کننده در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، بارها مخالفت خود را با توافق هسته ای اعلام کرده و حتی وعده داده اند در صورت پیروزی در انتخابات، این توافق را به همراه سایر شالوده های اصلی سیاست خارجی 'باراک اوباما' رئیس جمهوری آمریکا نابود کنند.
روبیو در مناظره هفته گذشته جمهوری خواهان، بار دیگر مدعی شد که اگر رئیس جمهور آمریکا شود در نخستین روز کاری اش، توافق هسته ای ایران را لغو خواهد کرد.
وی گفت: مردم باید بین آمریکا و ایران یکی را انتخاب کنند. من کاملا مطمئن هستم که آنها قبل از انتخاب اقتصاد ایران، (مصالح) آمریکا را انتخاب می کنند.
روبیو همچنین مدعی شد که اگر رئیس جمهور شود، از کنگره خواهد خواست تحریم های کنونی را تقویت کند و بار دیگر بر آن نظارت داشته باشد.

52310

کد خبر 504891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام ES ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    5 2
    معلومه سعودی خوب بهش حال داده به نظرم اگه توافقو لغو کنن من شخصا تو ایران طرفدار کسایی میشم که میخوان بمب هسته ای بسازن
  • بی نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    0 2
    روبيو خيلي خوبه اگه رئيس جمهور بشه دنيا بيشتر به سمت دموكراسي و جهان آزاد ميره، عمل ميكنه مثه اوباما فقط حرف نميزنه
  • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    0 0
    چون طیف جمهوریخواه از تاجران وسزمایه داران تشکیل شده به نظر نمی اید بعداز پیروزی توافق را به هم بزنند چون همین حالا ترامپ کاندیدای پیشتازجمهوریخواهان بعد از قرارداد باایرباس ازعدم حضور بویینگ وسهم شرکت های امریکایی انتقاد کرد