برخی از مردم گلایه کرده اند چرا جریمه های راهنمایی و رانندگی به درستی ثبت نمی شود و پس از آنکه قبوض پرداخت می شود، باز هم پرداخت جریمه ها به روز ثبت نمی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پرداخت جریمه های راهنمایی و رانندگی در روزهای اخیر، رونق زیادی گرفته، زیرا شهروندانی که مرتکب تخلفات انتظامی و رانندگی شده اند از این هراسانند با اضافه شدن میزان جریمه ها در صورتی که جریمه ای از قبل باقی مانده باشد و تخلف جدیدی نیز مرتکب شوند، میزان خلافی خودروشان آنقدر بالا می رود که به سادگی قابل پرداخت نیست.

حضور مردم برای پرداخت جریمه های رانندگی موجب بروز مشکلاتی نیز شده است. از جمله اینکه در ثبت تخلفات و پرداخت آنها، سیستمهای مالی پلیس راهور به روز نیست.
یکی از مخاطبان که خود را میرزاعلی معرفی کرده در این باره موضوع را به زبان خود مطرح کرده است. او نوشته: 1سلام خبر آنلاین با تشکر ازپیگیریهای شما برای مشکلات مردم با شماره پیامک... استعلام خلافی خودروکردم و دیدم بااینکه چند هفته پیش هم همین استعلام را کرده بودم و خلافی نداشتم امامبلغ600000ریال برایم خلافی هست به دفاترپلیس10مراجعه و بادادن مبلغ30000ریال قبض رادادند که همان600000ریال بودودربانک ملی پرداخت کردم الان بازرفتم توسایت پلیس راهوردیدم همان خلافی را300000ریال نوشتن که الصاقی هم بوده مشکل من این است اولا اصلا من قبض الصاقی ندیدم دوما چرا وقتی استعلام کردم قبلا این خلاف که مربوط به 25/6/94بوده نبوده است؟بعدم چراالصاقی را 2 برابرمیکنن به پلیس10 گفتم من اعتراض دارم گفت باید10000 تومان بدی کلی هم بدوی آخرشم باید همین60000تومان راپرداخت کنی آیااین انصاف است؟
این مخاطب در ادامه کامنت طولانی خود در سرویس مشکلات مردم، سئوالات بعدی خود را اینطور مطرح کرده: چرا در سایت پلیس راهوارکه درتاریخ1بهمن94 بروزرسانی شده مبلغ همان جریمه 300000 ریال است؟ یعنی من بیهوده بخاطرقبضی که ندیدم که نوشتن الصاقی اماالصاق نشده و300000ریال بوده 600000ریال درتاریخ5 بهمن پرداخت کردم چراکسی جوابگونیست که سایتها و دفاترپلیس باضافه10 دردادن لیست این همه مغایرت دارند چرا برای قبض الصاقی جریمه رادوبرابرمیکنندو اینکه پیامک میزنیم چرا بروز نیستند من قبض راپرداخت کردم اما راستش این تخلف دوبرابر را حق خود نمیدانم چرا سایتو شماره پیامک باهم هماهنگ نیستن؟ شماره قبض صادره در دفترپلیس .....

در این باره عابدی روابط عمومی پلیس راهور پاسخی داده که در ادامه می خوانید:

-در خصوص عدم تطبیق خلافی صادر شده در مراکز پلیس +10، باید گفت چند روزی فاصله ممکن است طول بکشد تا آن فایل جریمه و اعمال قانون در سیستم ثبت شود. در برخی مواقع بین ثبت جریمه و اعمال قانون تا ثبت آن در این سامانه فاصله می افتد. این تاخیر به علتهای مختلف است از جمله قطعی سیستم می تواند دلیل اصلی تاخیر ثبت جریمه ها در سایت باشد و می توان گفت محتویات این سامانه به روز نیست و جریمه هایی که برای خودروها و شهروندان ثبت شده به روز نیست. گاهی اوقات، قطعی سیستم ممکن است تا 15 روز ثبت این جرایم را به تاخیر بیندازد.
او در ادامه توضیح خود می گوید: البته آن برگه جریمه ای که افسر نیروی انتظامی تحویل راننده، جریمه درست است و باید پرداخت شود. در غیر این صورت برگه خلافی خودرو که توسط مراکز پلیس +10 صادر می شود، باید به صورت علی الحساب پرداخت شود و بقیه جرایمی که هنوز ثبت نشده نیز ممکن است بعدا اجرایی شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    24 4
    خیلی ممنون از اینکه د رپاسخ دوبرابر شدن جریمه های الصاقی هم توضیح داده اند
  • بی نام NL ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
    7 3
    متشکرم خبر آنلاین عزیز از درح مشکل اما اینطور که آقای عابدی از روابط عمومی راهوار توضیح دادند پس وقتی قبضی الصاقی باشد نباید جریمه دوبرابر شده و در صورت پرداخت در بایگانی میکاند برای جریمه های بعدی؟ بازم تشکر میرزاعلی
  • بي نام A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    10 0
    جناب اقاي عابدي ميشه لطفا يك جوابيه جديد بنويسيد تا آقايان كپي كنند اين جوابيه خيلي تكراري شده.
  • بی نام A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    46 5
    سلام من قبض جریمه هامو انلاین پرداخت کردم ولی هنوز جریمه ها سر جاشونه قضیش چیه راهنمایی کنین
  • علیرضا فرزین DE ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    77 6
    سلام من در تاریخ 95/5/24 جریمه شده ام و در تاریخ 95/6/21 پراخت کرده ام اما هم در سایت راهور و هم در استعلام پیامکی جریمه مربوطه حذف نشده است دلیل چیست؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد999 A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    13 1
    اولا ماموران راهنمايى کشورمون متاسفانه خودشون بدفعات خلاف رانندگى با وسيله نقليه پليس دارن..از جمله نزدن راهنما..عدم استفاده از کمربند و کلاه ايمنى و...که خودم بارها شاهد بودم..و اينکه طرز برخورد با راننده دقيقا مانند برخورد با يک قاتل فراريه...هر چه بگنزد نمکش ميزنند..واى به روزى که بگندد نمک
  • علی رفیعی A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    15 0
    با سلام بنده یک جریمه ی 60تومانی تسلیمی رو دقیقا 4روزقبل از رسیدن به دو ماه از تاریخ صادر شده نزد باجه بانک ملی پرداخت کردم الان بعد از دو هفته پرینت گرفتم نه تنها پرداخت نشده دو برابر هم شده من باید چیکار کنم ینی باید غیر 60 تومان120تومان دیگه پرداخت کنم.....راهنماییم کنید ممنون
  • نیما A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    11 0
    من ۹۵۰۰۰تومان جریمه پرداخت کردم الان ۲۰ روزه که جریمه ثبت نشده است چرا؟