در ساعت 22 روز جمعه( نهم بهمن ماه)خبری مبنی بر گم شدن 7 کوهنورد در ارتفاعات کوه امجک به مرکز هماهنگی و کنترل عملیات های اضطراری جمعیت هلال احمر اعلام شدکه به محض دریافت موقعیت حادثه و هماهنگی های لازم نیروهای های امدادی به محل حادثه اعزام گردیدند.

به گزارش خبرآنلاین مجید حسین جمال رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش با اشاره به انجام شش ساعت عملیات شبانه برای نجات جان 7 کوهنورد گرفتار در ارتفاعات کوه امجک واقع در ۶۳ كيلومتري شمال غرب تفرش گفت: در ساعت 22 روز جمعه نهم بهمن ماه خبری مبنی بر گم شدن 7 کوهنورد در ارتفاعات کوه امجک به مرکز هماهنگی و کنترل عملیات های اضطراری جمعیت هلال احمر اعلام شدکه به محض دريافت موقعيت حادثه و هماهنگي هاي لازم نيروهاي هاي امدادي به محل حادثه اعزام گرديدند.
حسین جمال افزود:كوهنوردان مفقود شده پس از پيمايش غار امجك و بيرون آمدن از غار با تاريكي شب روبرو شده بودند و به دليل عدم تجربه كافي و سرماي هوا و گم كردن مسیر و ساير اعضاي تيم دچار مشكل شدند.
وی تصریح کرد: پس از تماس تلفنی و در خواست کمک کوهنوردان ،بلافاصله تیم کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان تفرش متشکل از 5 نفر امدادگر و یکدستگاه خودروی کمکدار به منطقه اعزام شدند.
رئیس جمعیت هلال احمر تفرش ادامه داد: پس از ۶ ساعت عملیات جستجو ونجات در یکی از دیواره های دره سلطان امجک دو نفر از کوهنوردان که دچار سرمازدگی، هیپوترمی و ضعف وبی حالی شدید شده بودند و در وضعیت نامناسب روحی وجسمی قرار گرفته بودند، پس از انجام اقدامات درمانی به پایین کوه انتقال و سپس به مرکز درمانی منتقل نمودند و 5 نفر از حادثه دیدگان دیگر که مسیر را گم کرده بودند اسکان اضطراری دادند .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =