۰ نفر
۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

تسنیم نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به برودت هوا در اکثر نقاط کشور، گفت: موج ناپایداری هوا که در روزهای گذشته وارد کشور شده و موجب سرما در اکثر نقاط کشور شد از فردا (شنبه) از کشور خارج می‌شود و رفته‌رفته دما افزایش می‌یابد.

احد وظیف به بررسی وضعیت آب وهوای کشور در روزهای اخیر و آینده پرداخت و گفت: موج برودت هوایی که به اکثر کشور وارد شده پس از بارندگی‌های چند روز اخیر بود که دمای هوا را در برخی نقاط کشور به چند درجه زیر صفر رساند و حتی تهرانی‌ها شب گذشته دمای 4 درجه زیر صفر را تجربه کردند.

وی ادامه داد: کاهش شدید دما در تهران و برخی شهرهای کشور در شب گذشته به اوج خود رسید و امشب نیز برودت هوا همچنان ادامه خواهد داشت و دمای زیر صفر درجه در تهران و برخی شهرهای شمال شرق کشور وجود دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: بتدریج از فردا(شنبه) شاهد افزایش نسبی دما در کشور خواهیم بود و در طی روزهای آینده رفته رفته دمای کشور گرم‌تر می‌شود و از برودت هوا کاسته خواهد شد.

وظیفه سرمای هوای تهران در ساعت‌های قبل را طبیعی دانست و یادآور شد: ساکنان تهران در سال‌های گذشته دمای هوای 11 درجه زیر صفر را نیز تجربه کرده‌اند و دمای 4 درجه زیر صفر طبیعی است چرا که در ماه‌های دی و بهمن چنین وضعیتی پدید می‌آید.

وی ادامه داد: انتظار نمی‌رود دیگر چنین روندی از برودت هوا را در کشور شاهد باشیم چرا که سردترین ماه سال دی ماه و اویل بهمن ماه خواهد بود و بتدریج روند گرم شدن دما را شاهد هستیم.

‌در روزهای اخیر هوای برخی از مناطق کشور به زیر صفر رسید و حتی در برخی نقاط همچون چالدران در استان آذربایجان غربی دمای هوا به 24 درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید و این روند در استان‌های آذربایجان غربی و مناطقی از غرب کشور و مرکز بیشتر از سایر نقاط بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =