رای اولیه اختلاف ایران و عربستان تایید شد

تسنیم نوشت:تصمیم اولیه کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره بازی نمایندگان ایران و عربستان امروز به صورت رسمی مورد تأیید قرار گرفت.

 کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در نشست امروز (پنجشنبه) در دوحه قطر، تایید کرد که اگر مناقشات ایران و عربستان تا 25 اسفند سال 94 حل نشود، مسابقات نمایندگان این دو کشور در کشوری ثالث برگزار خواهد شد.

در جلسه امروز کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) توصیه کرد که اتحادیه‌‌های عضو AFC‌ در کوالالامپور مالزی گردهم بیایند و در خصوص پیشنهادات کمیته اصلاحات فیفا که در ماه دسامبر 2015 ارائه شد، به بحث و گفت‌و‌گو با یکدیگر بپردازند.

کمیته اصلاحات فیفا که زیرنظر فرنکویس کارارد به طور مستقل اداره می‌شود، سه اصل کلیدی را برای آینده بالاترین نهاد فوتبالی جهان در نظر دارد. این سه اصل عبارتند از  اصول رهبری برای ایجاد تغییر فرهنگی در فیفا، ایجاد اصلاحات در حکومت و در نهایت ترویج مشارکت بیشتر فدراسیون‌های عضو و سهامدارانش با فیفا.

این اصلاحات پیشنهادی ماه آینده در زوریخ سوئیس توسط اتحادیه‌های عضو AFC مورد بحث قرار می‌گیرد و پس از آن در رأی‌گیری برای ایجاد تغییرات در اساسنامه فیفا در کنگره فیفا شرکت خواهند کرد.

شیخ سلمان‌بن ابراهیم آل‌خلیفه، رئیس فدراسیون فوتبال آسیا در این جلسه گفت که فرایند اصلاحات امری حیاتی برای فیفا است. او تأکید کرد: فیفا در لحظات حساس و سرنوشت‌سازی قرار دارد، از  این رو همه ما باید سخت تلاش کنیم تا اطمینان حاصل پیدا کنیم که فیفای آینده در مسیر درستی اصلاح شود. به همین خاطر است که می‌گویم فیفا باید از نو تعریف شود، ساختارش از نو شکل بگیرد و تجدید حیات شود.

شیخ سلمان در ادامه از اعضای کمیته اجرایی AFC به خاطر حمایت صریح خود از کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست فیفا در آخرین نشست‌شان که ماه نوامبر در دهلی برگزار شد، قدردانی کرد.

رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصریح کرد: با تشویق‌های شما و حمایت قاطع کنفدراسیون آسیا بود که به کارزار انتخابات ریاست فیفا وارد شدم و به طور حتم این حمایت کمک شایانی در این کمپین رقابتی به من خواهد کرد. از حمایت متحدالقول اعضای کمیته اجرایی AFC کمال تشکر را دارم.

وی تأکید کرد: من با همکاران خود در کمیته اجرایی فیفا و دیگر کنفدراسیون‌ها در سرتاسر جهان در تماس مدام بوده‌ام. همچنین سفرهای زیادی به خارج از آسیا داشته‌ام و در این بین حمایت قابل‌توجهی را در نقاط مختلف جهان گرفته‌ام. به همین خاطر تا به اینجا از رقابت انتخاباتی رضایت دارم و با اعتماد به نفس بالا این ماه آخر را برای آینده فیفا سپری خواهم کرد.

در ادامه جلسه اعضای کمیته اجرایی AFC بار دیگر حمایت خود را از شیخ سلمان اعلام کردند و اینکه موفقیت وی در انتخابات پیش‌روی ریاست فیفا که در تاریخ 7 اسفند در زوریخ برگزار خواهد شد، چقدر می‌تواند به پیشرفت فوتبال در سرتاسر جهان کمک کند.

اعضای این کمیته همچنین حمایت خود را از تفاهمنامه همکاری که اخیر بین کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) منعقد شد، اعلام و عنوان کردند که این تفاهمنامه به رشد و پیشرفت فوتبال در دو قاره کمک خواهد کرد.

در این جلسه همچنین نتایج کمیته مسابقات و اولین نشست کمیته برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019، که هر دو این هفته در دوحه برگزار شد توسط کمیته اجرایی تصویب شد. کمیته مسابقات تصمیم گرفته بود که ایران و عربستان اگر تا 25 اسفند مشکلات خود را حل نکنند، تیم‌های باشگاهی‌شان باید در کشوری ثالث به میدان‌ بروند.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخش دیگری از صحبت‌هایش از کمیته برگزاری مسابقات زیر 23 سال آسیا برای برگزاری تورنمنتی سطح بالا تمجید کرد که حالا در مرحله نیمه‌نهایی خود قرار دارد. او گفت: مایلم به اتحادیه‌های شرکت‌کننده در این مسابقات و بازیکنان‌شان تبریک بگویم که سبب شدند تا این مسابقات، تورنمنتی موفق لقب بگیرد. به ژاپن و کره‌جنوبی هم که به فینال این مسابقات رسیدند و سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را کسب کردند، تبریک می‌گویم. عراق و قطر میزبان هم که فردا به مصاف هم می‌روند تا برنده آنها آخرین سهمیه حضور در این بازی‌ها را کسب کند.

 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =