رئیس شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان امروز از برنامه‎های انتخاباتی این جریان خبر داد. از امیدشان به تایید صلاحیت‌ها و تداوم حضورشان در صحنه ولو با نامزدهای رد صلاحیت شده.

محمدرضا عارف در چهارمین کنگره حزب مردم‌سالاری در مورد آخرین نتایج معرفی نامزدهای نهایی اصلاح‌طلبان اظهار کرد: امیدواریم 16 بهمن اخبار خوشحال کننده‌ای از حضور کاندیداهای اصلاح‌طلبان بشنویم و تا 18 بهمن لیست نهایی را ارائه کنیم. تقریبا تمام دوستان در شورایعالی و افراد موثر به طور جدی پیگییری می‌کنند تا کاندیداها برگردند. در این راه شورایعالی وظیفه خود می‌داند که در فضای صمیمی و با تعامل و رایزنی کاررا به پیش ببرد چون معتقدیم می‌توانیم در درون خانواده حاکمیت و بر اساس قانون مساله را حل کنیم. در همین رابطه نیز کارگروهی تشکیل شده تا این موارد را به طور جدی دنبال کند.

اهم سخنان وی به نقل از ایسنا و ایرنا از این قرار است:

** باید همه حضور حداکثری داشته باشیم. هیچ بهانه‌ای از از هیچ کسی برای نداشتن حضور حداکثری پذیرفته نیست. این‌که کاندیداهای رد صلاحیت شده و یا انصرافی بگویند انگیزه‌ای ندارند قابل قبول نیست که این رویکرد در کمترین حالت کم‌لطفی جدی به جبهه اصلاحات است، چون بنای‌مان یک فرد نیست بلکه گفتمان و منافع ملی است.

**مهم ترین رمز پیروزی ما در خرداد 92 ، وحدت در داخل جبهه اصلاحات بود. همه کاندیداها چه ردصلاحیت شده ها و چه احرازنشده ها و انصرافی ها، همه به صحنه بیایند.

** ‌اعتقاد بر این است که رقابت باید درچارچوب قانون و مبنای اخلاق و گفتمان اصلاحات ورعایت ارزش‌ها انجام شود. البته از منافع، ارزش‌ها و معیارها نیز کوتاه نیامده و عدول نمی‌کنیم.

** هدف ما تشکیل مجلسی است که در توفیقات دولت شریک باشد البته باید اهرم‌های قانونی و نظارتی برای پیشرفت عموم استفاده شود. تمامی این موارد در قالب برنامه‌ راهبردی اصلاحات تهیه شده که در جلسه اخیر به تصویب رسید و تا هفته آینده ابلاغ می‌شود. انتظار می‌رود کاندیداهای جبهه اصلاحات با اطلاع از این سند در چاچوب آن به مردم وعده دهند. این سند ضمن اعتقاد بر همکاری با دولت، به رغم مشکلات معیشتی مردم تاکید دارد که بر اساس سند چشم‌انداز، اقتصادمقاومتی، اصل 44، حوزه علم و فناوری و محیط زیست تهیه شده است.

**ما به هر تصمیمی که مردم بگیرند تمکین می‌کنیم و آن را خیر و صلاح می‌دانیم. تمامی تلاش را به کار می‌گیریم تا مجلسی مقتدر و در راس امور تشکیل شود تا بتواند امور را پیش ببرد.

** مهمترین توصیه‌ام به جوانان آن است که با استفاده از تمامی امکانات و توانایی، حضوری حداکثری در انتخابات اسفند ماه داشته باشند و نشان دهند جریان اصلاحات زنده و شاداب است و نه خودمان مایوس می‌شویم و نه اجازه می‌دهیم کسی مردم را ناامید کند. مردم باید به آینده‌ای روشن امیدوار باشند.

**تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به عهدی که با مردم بسته‌ایم وفادار بمانیم. با مردم عهد بستیم که ماموریت سال 92 را در اسفند 94 تکمیل کنیم. مهمترین رمز موفقیت در انتخابات خرداد 92 وحدت در جبهه اصلاحات بود که این موضوع را می‌توان در زمان ثبت نام کاندیداهای مجلس به وضوح دید که هیچ کسی قهر نکرد و کنار نکشید.

** بعد از انتخابات مجلس باید مقدمات کار را برای انتخابات خرداد 96 آماده کنیم که پیروزی در آن نیز منوط به حفظ انسجام و وحدت است.

** اگر به خرداد 92 و کاندیداهای آن نگاهی داشته باشید، چه کاندیداهای ردصلاحیت شده و چه احرازنشده و چه انصرافی همه به صحنه آمدند و هیچ کس قهر نکرد و کنار نکشید.

** قوام جمهوری اسلامی ایران به استناد قانون اساسی و قوام مردم سالاری در وجود احزاب و تشکل های مردم سالار است.

** احزابی که مسئولیت پذیر و پاسخگو باشند که معمولا جبهه ها خیلی آمادگی پاسخگویی را ندارند ولی ضرورت انقلاب و کشور که با آن روبه رو است، حرکت جبهه ای را ایجاب می کند.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز4444 A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    19 2
    اگر این اتفاق"میدواریم 16 بهمن اخبار خوشحال کننده‌ای از حضور کاندیداهای اصلاح‌طلبان بشنویم و تا 18 بهمن لیست نهایی را ارائه کنیم" پیش نیاد واقعا من مردد میشم که پای صندوق برم یا نه؟؟؟؟ :
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    32 1
    سید حسن خمینی و اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل رد صلاحیت شده را تایید کنید شورای نگهبان.درخواست 70درصد مردم ایران هست بنظرم.
  • مجید IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    20 3
    اقای عارف شما فکر انتخابات ۹۶ ریاست جمهوری را نکنید مردم به وظیفه خود اگاه هستند شما که بیشتر اصولگرای اصلاحطلب هستید کاری کنید کاندیدهای اصلاحطلب مجلس تایید شوند . شما که میگویید هیچ عذری برای شرکت نکردن در روز رای گیری قابل قبول نیست من در روزانتخابات به کی رای دهم؟ به کاندیدهای دولت مهرورز؟. مگر قرار است از یک سوراخ چند بار گزیده شویم؟
  • بی نام EU ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    4 0
    آقای عارف عزیز من یک اصلاح طلب هستم و می خواهم به نفرات برتر جامعه خودم رای بدهم لطفا تا دیر نشده با رایزنی هایی که می کنید زمینه را برای یک رقابت تاریخی و سالم فراهم کنید...