ایران نوشت:دادستان‌های شهرهای شمالی ایران برای مبارزه با خط‌خطی‌های تلگرامی به حالت آماده‌باش درآمدند.


این اوباش که برای رقبای خود خط و نشان می‌کشیدند یکی پس از دیگری دستگیر و در بازداشت پلیس ابراز ندامت می‌کنند.  شاه مازندران که اتهام محاربه دارد هنوز فراری است و عجیب اینکه یک شرور دیگر که مأموریت ترور این اوباش را در زمان آزادی از زندان داشت در برابر کیفرخواست مفسد فی‌الارض قرار گرفته و تا چوبه دار فاصله زیادی ندارد.
شمال کشور برای افراد شرور ناامن شده و دستورات ویژه قضایی برای ردیابی و بازداشت آنها صادر شده است. این اقدامات قضایی به دنبال انتشار تعداد زیادی کلیپ و فیلم‌های چند دقیقه‌ای از سوی افراد شرور در فضای مجازی صورت گرفته است.  در این فیلم‌ها قلدرها و گردن کلفت‌های هر منطقه برای تهدید و ضرب شست نشان دادن به رقبای خود در شهرهای مختلف از خود فیلمی تهیه کرده و در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بودند.
به‌دنبال این اتفاقات که با تأثیرات منفی روی افکار عمومی و مخدوش شدن امنیت اجتماعی در سطح گسترده‌ای همراه بود، دادستان‌های شهرهای مختلف در استان‌های شمالی دستور بازداشت انتشار دهندگان فیلم‌ها و افراد شرور را صادر کردند.
نخستین دستور قضایی در این باره از سوی دادستان بابل صادر شد و در آن برای شروری به نام محمود معروف به شاه مازندران کیفرخواست محاربه در خواست شده بود. به دنبال این اقدام بود که دادستان مرکز استان مازندران نیز با صدور دستورات ویژه‌ای خواستار برخورد شدید با این اوباش شد.
در حالی که اقدامات ویژه پلیس در سطح استان‌های مازندران و گلستان در این‌باره آغاز شده بود، دادستان بابلسر نیز از بازداشت اشرار معروف این شهر سخن به میان آورد.
محسن نوروزی -دادستان بابلسر- با بیان اینکه افرادی که در فضای مجازی با به‌کاربردن الفاظ رکیک و توهین‌آمیز به تهدید رقبای خود می‌پرداختند، توسط پلیس دستگیر شدند، گفت: دو نفر از اوباش در این ارتباط در بابلسر دستگیر شدند.
وی به پخش کلیپ‌هایی توهین‌آمیز همراه با تهدید و به‌کاربردن الفاظ رکیک در سطح شهرستان بابلسر اشاره کرد و افزود: در چند روز اخیر شاهد پخش کلیپ‌هایی با الفاظ رکیک و تهدیدآمیز در فضای مجازی بودیم که با مشاهده آن بلافاصله دستور بررسی و شناسایی افراد صادر شد.  دادستان بابلسر تصریح کرد: مأموران ما توانستند بلافاصله افراد را شناسایی و دو شرور را در رابطه با این پرونده دستگیر و با قرار قانونی به زندان معرفی کنند.
نوروزی در پایان گفت: در حال حاضر یک نفر درباره این پرونده متواری شده‌است که به دنبال دستگیری وی هستیم.
در همین ارتباط رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان گلستان نیز از اجرای طرح دستگیری اراذل و اوباش خبر داده و گفت: ۵۷ نفر از اراذل و اوباش در سطح استان بازداشت شدند.
سرهنگ عسگر ساوری اظهارکرد: سومین عملیات طرح مبارزه با اراذل و اوباش در سطح استان به مرحله اجرا درآمد که با موفقیت‌های بسیار خوبی همراه بود و در این عملیات ۵۷ نفر از اراذل و اوباش دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قانونی ارجاع داده شدند.
وی بیان کرد: همچنین ۸۵ نفر از اراذل و اوباش که دارای پرونده بودند با انجام آموزش‌ها و توصیه‌های لازم آزاد شدند.
سرهنگ ساوری تصریح کرد: کشف دو چاقو، دو افشانه و دو تفنگ شکاری از دیگر موفقیت‌های پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان گلستان است.
دادستان آمل نیز در این راستا از صدور کیفرخواست مجرمیت برای شرور معروف این شهرستان خبر داده و گفت: این مرد که سجاد نام دارد و با تلاش پلیس مازندران بازداشت شده است مدتی پیش با کمین در اطراف زندان آمل به سوی یکی از رقبای خود شلیک کرده و سپس به شرق کشور گریخته بود.
دادستان آمل با بیان اینکه اراذل و اوباش باید بدانند دیگر دادستانی رمقی برای شرارت نخواهد گذاشت، اظهار داشت: مناطق آلوده شهرستان و حومه شناسایی شده است و در همه این بخش‌های آلوده تدابیر انتظامی و امنیتی به صورت ویژه انجام می‌شود. دادستان آمل با اشاره به دستگیری 40 نفر از اراذل و اوباش در شهرستان آمل در یکسال گذشته افزود: در راستای سیاست‌های قوه قضائیه و ایجاد امنیت مطلوب برای شهروندان با هماهنگی نیروی انتظامی تلاش‌های فراوانی در منطقه انجام شده است.
وی افزود: این افراد با قرارهای سنگیــــن روانه زندان شده اند؛ برای برخی احکام نهایی صادر شده است و برخی هم در حال صدور حکم هستند.
وی با بیان اینکه دستگیری اراذل و اوباش در دستور کار قضایی است اضافه کرد: در مرحله اول شناسایی و فهرست‌برداری از اراذل و اوباش منطقه انجام شد و به این نتیجه رسیدیم که ریشه بسیاری از مسائل در دست افرادی به عنوان لیدر در منطقه است.  دادستان آمل در ادامه بیان کرد: یکی از افراد شرور و معروف منطقه به نام سجاد که با تیراندازی‌های مکرر باعث ایجاد رعب و وحشت و ناامنی در شهر شده بود در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و با قرار سنگین روانه زندان شد. دراین راستا تحقیقات انجام شد و کیفرخواست محارب و مفسد فی الارض از سوی دادستان صادر شد و این پرونده در دادگاه انقلاب در حال رسیدگی است.  وی ادامه داد: مهم‌ترین اقدام ما در صدور حکم محارب برای (س- ش) این بود که این فرد یک زندانی به نام (م – ن) که از دیگر اشرار این منطقه است را در حال برگشت از دادسرا به زندان مورد اصابت گلوله قرار داد که شاخصه عملش تیراندازی در روز روشن بود و منجر به صدور حکم محارب شد.
وی اضافه کرد: در ادامه دستگیری اشرار معروف نزدیک 40 نفر از اراذل و اوباش و عوامل مؤثر که معاونت در جرم داشتند دستگیر شده‌اند و خوشبختانه فضای مطلوب و امنی در شهر برقرار است.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    26 3
    همه رو بايد اعدام كرد
  • کویر A1 ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    8 48
    اینا رو چرا اینقدر برزگ کردید اینا یه مشت جوونند که برای هم شاخ وشونه کشیدند وبرای مردم عادی هیچ خطری ندارند.همون اقای سجاد شیرامه مرده وبامعرفته.چند سال پیش ما چند تا دختر در یه جایی میرفتیم وچهارتا ارازل واوباش واقعی که شما اصلا کاری به کارشون ندارید مزاحم ما شدند و ایشون با اونا درگیر شدند وما رو از دست مزاحمها نجات دادند.نمی دونم الان خیلی راحت به اینا انگ محاربه میزنید واعدام میکنید بهتر بجاش کمی بهشون کمک کرده و از نظر روانشناسی رفتاراشون بررسی بشه و بهشون کمک بشه.سجاد قهرمان بچه های ماست چون معرفت ومرام داره واصلا چشم بد به ناموس کسی نداشت واز دیوار کسی بالا نرفت و زورگیری نکرده.ایکاش در گرفتن ارازلی که به روی صورت دخترانمون اسید پاشیدند اینقدر دقیق می شدید.امیدوارم نظرم چاپ بشه
    • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      27 2
      کسی که به ناموس مردم تعرض میکنه و با قمه به جون مردم میافته خطری برای مردم نداره،پس چی خطر داره،البته تو رفیق یا نو چه اش هستی باید این حرف را بزنی،بعدش هم میشه مردم غیر عادی را تعریف کنی که این شرور براشون خطر داره
  • بی نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    29 0
    57 نفر گرفتند85 نفر رو پس ازآموزشهای لازم آزاد کردند.خواهشمند است برای گروه جدید دوره آموزش فشرده "آیلتس" هم بذارن که این بزرگواران احیانا در مواجه با توریستها دچار زحمت نشوند.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      17 0
      اقایون این ریشه یابی ها و اموزش ها جواب نداده،این همه این افراد را دستگیر کردید و بعدش ریشه یابی کردید و اموزش دادید،چیزشد؟باز هم کار هاشان را تکرار کردند،این ها آموزش دیدن و سر کلاس نشستن را کسر شان خود می دانند مگر در حاشیه را نذدید که طرف سر کلاس نشستن را مسخره می کرد و بی سوادی و خوب بودن را مسخره می کرد،این ها خوب بودن را سوسول بازی میدانند
  • بی نام A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    20 2
    اعدام کنین بابا منطقه رو پاکسازی کنین
  • بی نام A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    26 0
    این افراد چه فایده ای برای جامعه دارند تا ابد باید در زندان بمانند و یا باید به خدایشان بپیوندند زود .
  • عبداللهی A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    24 2
    تو تمام کشور طرح جمع آوری اشرار رو اجرا کنید.همه رو جمع کنید بی سروصدا در منطقه ای در بیابان های سیستان و بلوچستان با غلتک دندانه دار همه شون رو صاف کنید.باتشکر
    • بی نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      4 12
      فاز اینایی ک مثبت دادن چیه؟؟همین ادما تا چن روز پیش تز روشنفکری میدادن و مخالف اعدام بودن
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    21 1
    ینی اگه کلیپ نمی دادن دستگیر نمی شدن؟
  • کویر A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    2 18
    متاسفم برای نظرات با خشونت مردم.ایناییکه اقایون ازشون حرف میزنند اصلا کاری به مردم عادی شهر یا روستا نداشتند.اینا با ان زورگیرها واشرار فرق میکنند.
    • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
      21 1
      حتما با همشهری هاشون کاری نداشتند ولی با توریست ها و مردم شهر های همجوار کاری داشتند
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    23 1
    همه رو بی سروصدا سربزنید.نمیدونید اینا چه وحشتی تو منطقه ایجاد میکنن
  • nasenas IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
    7 1
    اینا رو باید همشون رو اعدام کرد اکثرشون هی رفتن زندان اومدن بیرون بازم از اوباش بودنشون دست بر نداشتن وقتی که آدم نمیشن بهتره اعدام شن تا شهر پاک سازی شه و درضمن درس عبرتی باشه برا بقیه که قصد قدرت نمایی و گردن کلفتی دارن