ایسنا نوشت: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه بامواد مخدر گفت: 88درصد حجم کشفیات مواد مخدر درسراسر کشور از سوی نیروی انتظامی انجام شده که 300 هزار نفر نیز در این رابطه دستگیر شده‌اند.

علیرضا جزینی شامگاه سه شنبه درنشست خبری در استانداری سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: حجم ورودی مواد مخدر به استان سیستان و بلوچستان نسبت به سایر مرزها از حساسیت بیشتری برخوردار است که باید به این استان در راستای مبارزه با مواد مخدر توجه ویژه‌ای شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده در 10 ماهه نخست امسال، 144 تن مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 45 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی در ادامه بر ضرورت انسداد مرزهای شرقی و جنوب شرق کشور تاکید و تصریح کرد: در سنوات گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که باید برای سال آینده نیز انسداد مرز استمرار پیدا کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در 10 ماه نخست امسال 540 تن مواد مخدر در کشور کشف و ضبط شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 16 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدرافزود: بیشترین حجم کشفیات مواد مخدر در مدت فوق از نوع تریاک بوده و 88 درصد کشفیات توسط نیروی انتظامی کشف شده است.

وی ادامه داد: در 10 ماهه نخست امسال 300هزار نفر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که بیشتر این افراد قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه جمع آوری خرده فروشان و معتادین متجاهر در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد، اضافه کرد: ۹۱ هزار نفر از معتادین متجاهر در سطح کشور جمع آوری و به مراکز درمان فرستاده شده‌اند.

این مسئول بیان کرد: برخی از افرادی که از مراکز ترک اعتیاد بیرون می آیند در جمع خانواده پذیرفته نمی شوند که باید برای این افراد برنامه ریزی خاصی انجام شود که بتوانند در محل هایی به کسب حرفه آموزی و اشتغالزایی بپردازد.

جزینی عنوان کرد: همچنین در 10 ماه نخست امسال 4200 نفر خرده فروش در استان سیستان وبلوچستان دستگیر شده‌اند که 2990 نفر قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر بوده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی درخصوص اینکه منشاء تولید مواد مخدر کشور افغانستان است، گفت: از مقامات افغانی تقاضا شده که مبارزه جدی را در این زمینه در دستور کار قرار دهند.

وی در خصوص افراد دستگیر شده گفت: این افراد معمولا مسلح بوده و تاکنون ۸۰۰ قبضه سلاح از آنها کشف شده است.

جزینی ادامه داد: در سال جاری ۱۸۵کارگاه تولید مخدر شیشه در کشور منهدم شده وبا توجه به افزایش قیمت شیشه، ورود این مواد از کشورهای افغانستان و پاکستان گزارش شده است.

وی افزود: ۱۲۰کیلو شیشه تنها از مرز استان سیستان وبلوچستان وارد کشور شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق و حاشیه شرق کشور صورت می گیرد خاطر نشان کرد: برای تشکیل قرارگاه عملیاتی هماهنگی‌های لازم بین استان‌های شرق کشور انجام شده است که در برنامه‌ریزی‌های سال آینده این مسئله در کمیته اطلاعات مطرح خواهد شد.
304 42

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    6 0
    300هزار نفر؟ می تونن صنف تشکیل بدن
  • بی نام IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 0
    باید مرز پاکستان و افغانستان دیوار حائل 18 متری بتن مسلح با ضخامت 2 متر و خندق عمیق و چند لایه سیم خاردار و میدان مین و برجک های آتش بارهای کاتلینگ 6 لول 22 میلیمتری و گردان های پهپاد های رزم و دید در شب تهاجمی با موشک های هلفایر ضد زره و خودرو متحرک استفاده بشه و هر جنبنده های در این مرز پودر شود
  • بی نام A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    1 0
    12 درصد بقیه رو کی کشف کرده؟