رئیس سازمان انرژی اتمی در دیدار سفیر کره جنوبی در تهران گفت: ایران علاقمند به گسترش همکاری‌ها در زمینه راکتورهای کوچک و نیروگاه‌های برق هسته‌ای است.


به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی با کیم سئونگ هو سفیر کره جنوبی در جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

وی با بیان این که دیگر شک بین روابط ما با دیگر کشورها به پایان رسیده و نمی توانیم گذشته را تکرار کنیم، اظهار داشت: دو کشور ایران و جمهوری کره جنوبی مشترکات زیادی دارند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: کره جنوبی تجربیات خوبی در صنایع مختلف داشته و مردم ما تصور خوبی از این کشور دارند.

صالحی به امنیت بالای ایران و ظرفیت هایی که در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه هسته‌ای دارد، اشاره کرد و گفت: ما علاقمند به گسترش همکاری در زمینه هایی همچون راکتورهای کوچک و نیروگاه های برق هسته‌ای بزرگ با روش های مختلف متضمن تامین اعتبار و همچنین تجهیزات پزشکی هسته‌ای پیشرفته در بخش سلامت و دیگر زمینه های صلح آمیز هستیم.

در این دیدار همچنین درمورد مسائل مورد علاقه طرفین گفتگو و دو طرف بر تعمیق روابط و گسترش همکاری ها در زمینه های صنعتی، هسته‌ای و زمینه هایی که دارای ظرفیت هستند، تاکید کردند.

سفیر کره جنوبی در تهران نیز در این دیدار با بیان این که کره جنوبی کارهای زیادی در زمینه انرژی صلح آمیز هسته‌ای انجام داده است، اظهار داشت: برنامه جامع اقدام مشترک صفحه جدیدی برای همکاری ایجاد کرده است و انرژی هسته‌ای می تواند موتور برای جهش روابط دو کشور باشد.

وی افزود: کره جنوبی به این مسئله واقف بوده ودر نظر دارد از این فرصت استفاده کند.

26150

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    2 0
    آقای صالحی لطفاً فارغ التحصیل های وطنی با استعداد رو نیز که در به در به دنبال شغل مرتبط هستند دریابید. فارغ التحصیلان مهندسی هسته ای بی کار شدن و سازمان هم جذب نیرو نداره