در راستای تغییرات گسترده‌ی سی‌ویکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر، بخش «جایزه» برای اولین‌بار به ساختار جشنواره اضافه شده است و با نام «جایزه‌ی باربد» آثار برتر حوزه‌ی موسیقی انتخاب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،«باربد» نامورترین موسیقی‌دان، شاعر، بربت‌نواز و خواننده‌ی دوران ساسانی بوده و هنوز هم میراث او در نام‌های گوشه‌های دستگاه‌های موسیقی ایرانی امروزی باقی مانده است. او کسی است که برای اولین‌بار دستگاه موسیقی را خلق کرد.

«جایزه‌ی باربد» در هر سال تولیدات موسیقایی را در طول بازه‌ی زمانی یک ساله‌ی از مهر تا مهر مورد بررسی قرار می‌دهد. بخش جایزه به‌طور کلی از سه قسمت آلبوم‌ها، کنسرت‌ها و بخش جانبی تشکیل شده و این در حالی است که امسال به‌عنوان اولین سالی که این بخش به جشنواره اضافه شده است، داوری فقط در بخش آلبوم‌ها انجام می‌شود و علاوه بر آن، آثاری که در دو سال گذشته تولید شده‌اند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

امسال به‌عنوان اولین سال، بیش از 500 اثر تولیدشده در قالب آلبوم موسیقی از مهرماه سال 92 تا مهرماه سال 94 در تمام سبک‌ها بررسی می‌شود و جایزه‌ی «باربد» با آرای بیش از 70 نفر از موسیقی‌دانان حرفه‌ای کشور انجام خواهد شد.

در موسیقی ایرانی آلبوم باکلام، آلبوم بی‌کلام،‌ آهنگ باکلام، خواننده و آهنگساز مورد داوری قرار گرفته‌اند. همچنین در بخش موسیقی نواحی آلبوم و تک‌نوازی مورد داوری قرار می‌گیرند. در موسیقی کلاسیک نیز آلبوم، آهنگساز و گروه داوری می‌شوند، اما در بخش موسیقی پاپ علاوه بر آلبوم،‌ خواننده،‌ تنظیم‌کننده و ملودی‌ساز برتر نیز انتخاب می‌شوند.

در موسیقی فیوژن و تلفیقی نیز بخش‌هایی مانند آلبوم، گروه، آهنگ و آلبوم بی‌کلام مورد توجه داوران قرار می‌گیرد و جایزه‌ی «باربد» به منتخبان تعلق خواهد گرفت.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =