تسنیم نوشت: دادستان کل کشور با اعلام پیگیری قاطع برای دستگیری اراذل و اوباشی که در فضای مجازی با انتشار کلیپ قدرت‌نمایی کرده‌اند گفت: اینها کسانی هستند که جامعه را دچار اضطراب می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی که صبح امروز در ساختمان کاخ دادگستری تهران برگزار شد، با اشاره به جذب حدود یک هزار و صد نفر از قضات جدید تا پایان سال جاری اظهار کرد: این تعداد کمیت به هیچ عنوان از کیفیت کار نمی‌کاهد. کارآموزانی که تحلیف می‌شوند، کار خود را از دادسراها آغاز می‌کنند و طبق گزارش‌هایی که تاکنون از دادسراها داشته‌ایم، نیروهای تازه جذب شده به لحاظ دانش و توانمندی در انجام کار در سطح بالایی قرار دارند.

دادستان کل کشور در ادامه با بیان اینکه قضاوت جایگاه خلافت الهی است، افزود: هوای نفس دشمن حق‌گرایی و حق‌خواهی انسان است و اگر آخرت فراموش شود و معاد از یاد برود هواخواهی در انسان به وجود می‌آید.

رئیسی ادامه داد: زمانی که یک قاضی در پرونده‌ای حکم عاقلانه و عادلانه صادر می‌کند می‌تواند زمینه ارتقا و تعالی خود را فراهم کند. مقام قضا مقام رفیعی است که می‌تواند با یک رسیدگی به پرونده هم جامعه را از نوسانات اجتماعی رها سازد و هم خود را به کمال برساند.

وی با اشاره به قدرت‌نمایی اخیر اشرار در فضای مجازی و دستور دادستان مربوطه برای دستگیری این افراد گفت: روز گذشته همانطور که رسانه ملی نیز نشان داد دادستان ما در ارتباط با برخی افراد شرور و ناامن‌کننده عرصه اجتماعی که برای خود ادعاهایی دارند و بخشی از جامعه را ترسانده‌اند، دستور دستگیری اشرار را صادر کرده است، تا این افراد به دست عدالت سپرده شوند.

دادستان کل کشور اضافه کرد: اینها کسانی هستند که جامعه را دچار اضطراب می‌کنند و کسی که می‌تواند با احکام قاطعانه خود جامعه را از نوسانات و اضطراب حفظ کند، احکام عادلانه قضات است.

رئیسی تاکید کرد که احکام قضایی اضطراب اجتماعی را به امنیت و آرامش اجتماعی تبدیل می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به برخی نفوذها در پرونده‌ها گفت: قاضی باید در مقابل همه این عمال نفوذها بایستد و آنچه اقتضای حق است ببیند و عمل کند و از هیچ صاحب قدرت و ثروتی و هیچ دوست و رفیقی نفوذ نپذیرد.

دادستان کل کشور در ادامه افزود: بعد از فتنه سال 88 رهبر معظم انقلاب اسلامی «فهم شجاعانه» را وارد ادبیات سیاسی کرده‌اند و این بسیار مهم است که انسان در بین همه فضاهای آلوده‌ای که ایجاد می‌شود، آنچه که حقیقت است، ببیند و براساس آن عمل کند.

وی تاکید کرد که تمام همت دستگاه قضایی آن است که اطاله دادرسی وجود نداشته باشد و دستگاه قضایی از سلامت برخوردار شود. سلامت قوه قضائیه در گروی سلامت نیروی انسانی این دستگاه است و در دستگاه قضایی هستند بسیاری از افرادی که به دور از تهدیدها و تطمیع‌ها و به دور از نام و نشان پرونده‌ها را رسیدگی می‌کنند و به عدل حکم می‌دهند.

47304

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =