۰ نفر
۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹

جشنوارۀ موسیقی فجر صاحب یک جایزه شد، جایزه‌ای که به نام یکی از موسیقدانان نامی ایران نامگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امسال و در بیست و یکمین دورۀ این جشنواره شاهد تغییرات مختلفی هستیم که یکی از آن‌ها اضافه شدن «جایزۀ باربد» به جشنواره است.

«باربد» موسیقی‌دان، شاعر، بربتط نواز و خوانندۀ دوران ساسانی است و هنوز هم میراث او در نام‌های گوشه‌های دستگاه‌های موسیقی ایرانی امروزی بر جای مانده است.

«جایزه‌ی باربد» در هر سال توليدات موسيقايي را در طول بازه‌ی زمانی يك ساله‌ی از مهر تا مهر مورد بررسی قرار می‌دهد. بخش جايزه به طور كلي از سه قسمت آلبوم‌ها، کنسرت‌ها و بخش جانبی تشکیل شده است و این در حالی است که امسال به عنوان اولین سالی که این بخش به جشنواره اضافه شده است، داوری تنها در بخش آلبوم‌ها انجام می‌شود و علاوه بر آن آثاری که در دو سال گذشته تولید شده‌اند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

امسال به عنوان اولين سال، بيش از 500 اثر توليدشده در قالب آلبوم موسيقي از مهرماه سال 92 تا مهرماه سال 94 در تمامي سبك‌ها بررسي مي‌شود و جایزه‌ی «باربد» با آراي بيش از 70 نفر از موسيقي‌دانان حرفه‌اي كشور انجام خواهد شد. 

در موسيقي ايراني آلبوم باكلام، آلبوم بي‌كلام،‌ آهنگ باكلام، خواننده و آهنگساز مورد داوری قرار گرفته‌اند. همچنین در بخش موسیقی نواحی آلبوم و تک‌نوازی مورد داوری قرار می‌گیرند. در موسيقي كلاسيك نیز آلبوم، آهنگساز و گروه داوری می‌شوند اما در بخش موسیقی پاپ علاوه بر آلبوم،‌ خواننده،‌ تنظيم‌كننده و ملودي‌ساز برتر نیز انتخاب می‌شوند.

در موسيقي فيوژن و تلفيقي نیز بخش‌‌هایی چون آلبوم، گروه، آهنگ و آلبوم بي‌كلام مورد توجه داوران قرار می‌گیرد و جایزه‌ی «باربد» به منتخبان تعلق خواهد گرفت.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =