سخنگوی دولت در نشست خبری این هفته خود اعلام کرد افزایش حقوق شامل همه کارمندان و بازنشستگان از جمله مستمری بگیران تامین اجتماعی می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر نوبخت در نشست خبری این هفته خود اعلام کرد سال آینده حداقل حقوق بازنشستگان، یک میلیون تومان خواهد بود.

نوبخت درباره اخبار خوشی که در خصوص بازنشستگان داشت، توضیح داد: برای سال آینده اقدام کلی برای همه شاغلان و بازنشستگان انجام شد. 12 درصد به حقوق آنها اضافه شد. برای بازنشستگان، از یک میلیون و 260 هزار بازنشسته کشوری و 500 هزار نفر بازنشسته لشکری، بیش از یک میلیون نفر حقوقی بین 750 هزار تومان تا یک و نیم میلیون تومان می گیرند. جامعه هدف اقدامات ما این یک میلیون نفر است که به طور متوسط حقوق آنها 20 درصد اضافه شده، برخی نیز تا 24 درصد نیز اضافه شده اند. بنابراین کسی که 750 هزار تومان حقوق می گیرند، 40 درصد حقوقشان اضافه شده. حداقل حقوق دیگر 750 هزار تومان نیـست، بلکه حداقل حقوق بین 1 تا 1 میلیون و 50 هزار تومان است. به نسبتی که به یک و نیم میلیون تومان حقوق نزدیک می شویم، میزان درصد کم می شود تا به 12 درصدی که همه اضافه شده اند می رسد. این کار برای کاستن از بی عدالتی است. تمام بازنشستگانی که از دولت بابت بازنشستگی مطالباتی دارند، بالغ بر 4500 میلیارد تومان بودجه در سال آینده تعریف کرده ایم. به همه بازنشستگان تامین اجتماعی نیز این مبلغ می رسد.
نوبخت درباره افزایش حقوق کارمندان دولت گفت: ما هرگز اعلام نکردیم افزایش حقوق برای مشاغل حاکمیتی است. کارمندان اداری دو بخش هستند. عده ای فوق العاده شغل استفاده می کنند و برخی استفاده نمی کنند. کارمندان با یک سابقه کار، با یک مدرک و یک کار مشخص در دو وزارتخانه، دو دریافتی متفاوت دارند. حقوق کارمندان از دو عدد تشکیل می شود، حقوق ثابت و فوق العاده. فوق العاده بسته به شرایط، نوع کار، محیط کار و شرایط اقلیمی دارد.
وی در خصوص فوق العاده شغل 50 درصدی کارمندان در دولت قبل گفت: مشاغلی که نیاز زیادی به آنها وجود دارد، دولت می تواند تا 50 درصد نیز فوق العاده برای جذب این اشخاص بدهد. دولت قبل تشخیص داد در برخی دستگاه ها این 50 درصد را بدهد. الان شاهدیم برخی دستگاه ها 50 درصد فوق العاده را می گیرند و برخی نمی گیرند. قانون مشخص کرده با تصویب هیات وزیران و تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی این تفاوت پرداختی صورت گیرد. ما این تصویبها و تاییدها را به دلیل فقدان منابع مالی، نداشتیم. سال گذشته مصوبه ای بود که سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اختیار کامل تصویب این بودجه را داشته باشد. ما روی نظام پرداختها کار کردیم تا این نابرابری ها جبران شود. در اولین فرصت قانونی نیز سازمان مدیریت این کار را انجام داد. لذا عنوان کردن این که افزایش حقوق مربوط به نهادهای حاکمیتی است، درست نیست. عده ای تحریک شدند، این افزایش حقوق شامل شما نمی شود. زیرا اطلاع رسانی غلط و غیراخلاقی شده است. چرا با اطلاع رسانی نادرست، مردم را به اشتباه می اندازند؟

 

23231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    49 1
    جناب نوبخت شما اگر واضح می گفتید این مشکل پیش نمی آمد که بعدا عنوان شود افزایش 35 درصدی برای افراد شاغل در نهادهای خاص است
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    40 5
    من معلم معیشتم خوب نیست
  • بی نام RO ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    58 6
    ما حاضریم حقوق ما را کاهش دهید دلار بشود هزار تومن
  • مهندس A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    26 0
    به وضوح مشخص شد که قانون خوب در این مملکت تصویب و امضا میشه امل اجرا نمیشه اما قانون بد هنوز تصویب نشده اجرا میکنن واقعا برای اینکه یک ایرانی هستم متاسفم ماده ده نفت الان دوساله تصویب امضا شده اجرا نمیکنن اما حرف از کشورت و مالیات و کاهش حقوق حذف فوق العاده باشه سریع اجرا و حتی پول ماهای قبلش رو هم میگیرن
    • داود IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
      0 0
      با سلام آقای مهندس ؛امل؛ نه ؛عمل؛
  • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    8 0
    دروغه تفاوت تطبیق مارو حذف کردن بعد میگه افزایش ۳۵۰ تومن یهو کم کردن حقوقمون بشه ۱.۵
  • بی نام A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    2 0
    افزایش 67 درصدی و35 درصدی با تورم پیش بینی شده 12 درصدی آقایان برای سال آینده همخوانی ندارد 12 درصد افزایش حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی ناعادلانه بلکه ظالمانه است
  • بی نام A1 ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    1 0
    هر روز یک چیزی می گویید چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    3 0
    قابل ذکر است که اکثر انان که حقوق بالا تر از 1500هزار تومان میگیرند یا جز مسولین ومدیران بودند تا تخصص ویژه داشتند حالا باتوجه به تورم نبایستی درمورافزایش حقوق نسبی انان نیز اقدام کرد وفقط حقوق کسانی که دررده های کاری پایین تربودند بایست حقوقشان با مدیران نزدیک بشود مگر تصویب ننمودید که حقوق شاغل وبازنشسته یکی باشد
  • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    2 0
    بازنشستگان متخصصي كه لايحه خدمات كشوري براي انها اجرا نشده واين فوق العاده هاي ويژه را نمي گيرند تكليف انها چيست اين عدالته واقعا چه تدبيري براي انهاداريد.؟
  • هانی A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    0 0
    آیا برای بازنشستگان تامین اجتماعی است
  • سبحانی A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    3 0
    برای من معلم بازنشسته ی سال85 با گروه 15 وحقوق1550000تومان افزایش حقوق 12 درصدخبر خوشی است؟ اقای نوبخت کجای حقوقم ترمیم شده است ///
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    2 2
    با سلام پاسخ ما در مورد حقوق هاي بالاي يك ميليون پانصد داده نشد بالاخره طرح همترازي وترميم حقوق ما كه كمتر از دو ميليون مي گيريم وبازنشسته متخصص هستيم چه مي شود تساوي عدالت نيست.
  • سهند IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
    0 0
    جناب آقای نوبخت . موقعی که حقوق بازنشسته ها با توجه به افزایشات سالانه در حهت رفع تورم کارساز نیست چرا تو این مملکت یک افزایش عادلانه برای همه سطوح مستمری اعلام نمیکنند ، چرا باید حق آنکه بیمه بیشتری پرداخت کرده باید ضایع بشه . مگه تورم برای کسانیکه 300 هزار تومان بیشتر میگیرند اثر نداره ؟ واقعا تعجب آوره ، کسی که پس انداز بیشتری کرده جریمه میشود و اسم آن را عدالت میگذارند . به اسم آتیه کارگر پول را میگیرند و به کارمند صندوق که لابد از همه شان هم از سفارش شده ها هستند چند برابر یک کارگر حقوق میدهند ..... خدایا تو خود ........
  • امیر IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    3 1
    ما کارمندان سازمان میراث فرهنگی کشور انگار برادران ناتنی هستیم و اوضاعمون خیلی خرابتر از این حرفهاست به ویژه پرسنل ساعی و زحمت کش یگان حفاظت که علارقم سختی و فشار زیاد و خطرات آن سختی کار هم بهشون تعلق نمیگیره ، آخه بی وجدانها مگه ما گناه کردیم که باید اینقدر حق و حقوقمون تظییع بشه ، به داد ما پرسن یگان حفاظت میراث با این همه سختی و بدبختی برسید .
  • محمد RO ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    5 0
    آندسته از بازنشستگانی که بالای یک و نیم میلیون تومان دریافتی دارند افزایش 12 درصدی برایشان کافی است اما بازنشستگان بدبخت و بیچاره ای مثل من که کل دریافتیم 840000 تومان است باید حقوقم زیاد افزایش پیدا کند.
  • بی نام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    اینقدر ظلم در حق کارمندان شاغل شده که اگه حقوق ها 100 درصد زیاد بشه بازم مگه آقای نوبخت.....دقیقا کجایی