پاسخ به منتقدان دروازه بان تیم امید/ راه اندازی کمپین "من اخباری هستم" توسط هواداران تراکتور!

به دنبال سیل انتقادات برخی رسانه های مجازی از عملکرد دروازه بان تیم امید که او را بعنوان یکی از عوامل حذف از مقدماتی المپیک معرفی کرده اند، هواداران تراکتورسازی تبریز را راه انداختن کمپین "من اخباری هستم" از دروازه بان جوان تیم خود حمایت کردند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از نصر، پس از ناکامی تیم ملی امید ایران از راهیابی به المپیک2016، دور از اخلاق ورزشی سیل عظیمی از انتقادها و تخریب ها علیه کادر فنی و به ویژه دروازه بان تراکتوری تیم ملی آغاز شد که بدون شک حرکتی در جهت تخریب جوانان و امیدهای فوتبال آینده کشور بود.

بعد از این که تیم ملی امید ایران از راهیابی به المپیک2016 ناکام ماندند ، برخی به جای دیدن طرف پٌر لیوان و به جای حمایت از جوانانی که در آینده به جای اسطوره های فوتبالی کشور همچون مرحوم حجازی ، کریم باقری ، علی دایی و... قرار است بدرخشند متاسفانه سیل عظیمی از انتقادها را به راه انداختند.

این افراد بدون توجه به اینکه جوانان امید تیم ملی ایران نیاز به حمایت دارند شروع به انتقادهایی کردند که شاید در این سن و سال ، بازیکنان دچار تخریب و همچنین افت شدید روحی شوند.

گجت زیر حجمه انتقادها

حجم بزرگی از این انتقادها بر دوش دروازه بان جوان تراکتوری تیم ملی امید ایران بود.

محمدرضا اخباری متولد 1371 با 1.91 متر قد معروف به "گجت" است که در لیگ برتر فوتبال کشور دل هواداران تراکتورسازی و همچنین امیر قلعه نوعی را  از چهارچوب این تیم خاطرجمع کرده و توانسته با عملکرد عالی یکی از سنگربانان مطمئن کشور باشد.

تیم ملی امید ایران در گروه خود با تیم های سوریه، قطر و چین هم گروه بود.

گام نخست ایران ، سوریه

ملی پوشان امید ایران توانستند با ارائه یک بازی حساب شده گام اول را در راه رسیدن به المپیک ریو محکم بردارند و اولین بدیدار را با دو گل ارسلان مطهری و میلاد محمدی به سود خود به پایان برسانند.

در این بازی و در همان دقایق نخست توپ بلند سوری ها به شکل خطرناکی روی دروازه ایران آمد اما اخباری با پروازی بلند توپ را از آن خود کرد تا از ورود توپبه دروازه جلوگیری کند.

محمدرضا اخباری درون دروازه ایران از همان دیدار اول کاملا مطمئن نشان داد و یکی دوموقعیت خطرناک را از حریف گرفت.

گام دوم ایران، قطر

امیدهای ایران در حالی که هر دو نیمه را با برتری نسبت به قطری ها آغاز کردند در نهایت نتوانستند از موقعیت هایی که به دست آوردند استفاده کنند و در حالی که می توانستند به یک تساوی دست پیدا کنند سه امتیاز این بازی حساس را به حریف واگذار کردند تا همه چیز به روز آخر کشیده شود.

در این بازی و در دقیقه 34 علاءالدین با اخباری تک به تک شد تا ضربه دقیق وی وارد دروازه ایران شود و قطری ها را با یک گل پیش بیندازد.

گل دوم  قطری ها در دقیقه 55 اتفاق اوفتاد. مدافع و کاپیتان قطری ها در این بازی هم توانست برای تیمش گلزنی کند و بازهم روی اشتباه محرز مدافعان ایران در یارگیری و از روی نقطه کرنر و ضربه بغل پای این مدافع قطری به گل دوم تبدیل شد.

در دقیقه 69، روی پاس مهرداد محمدی، مطهری صاحب توپ شد و با حرفه ای گری توانست یک ضربه پنالتی به دست آورد و در حالی که با انگیزه بالا به دنبال زدن این ضربه بود روزبه چشمی پشت این توپ ایستاد و ضربه پنالتی نواخته شده توسط وی را دروازه بان قطری به زیبایی مهار کرد.

گل اول ایران در دقیقه 90، روی پاس فوق العاده ارزشمند ترابی به کریمی اتفاق اوفتاد و در حالی که وی با دروازه بان قطری ها تک به تک شده بود توانست با یک ضربه چیپ دروازه قطری ها را بازکند.

روزبه چشمی اگر کمی عاقلانه تصمیم می گرفت و اجازه می داد مطهری ضربه پنالتی را بزند بی شک این بازی با تساوی تمام می شد.

در این دیدار اخباری با دستان کشیده خود به زیرکی توانست تک به تک بازیکن قطری را به زیبایی دفع کند.

با باخت در این دیدار کار امید ها سخت شد چرا که حتی در صورت پیروزی در بازی آخر به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود خواهد کرد و در گروه بعدی به تیم ژاپن پٌر افتخارترین تیم آسیا برخواهد خورد ولی اگر این بازی را پیروز یا مساوی می شد و همچنین پیروزی در بازی آخر ،به عنوان تیم اول از گروه خود صعود می کرد. که در این حالت قرعه تیم ملی امید ایران بسیار راحتر می شد.

گام آخر دیدار گروهی; ایران، چین

امیدهای ایران توانستند در سومین بازی خود نیز به پیروزی برسند، آنها که در این بازی 3 بار دروازه حریف را باز کردند دو بار نیز دروازه خود را باز شده دیدند.

در این دیدار نیز پنالتی که علی عبداله زاده به چینی ها داد توسط لی شنگ نواخته شد و در حالی که اخباری جهت توپ را تشخیص داده بود له گل دوم حریف ایران تبدیل شد.

دیدار نهایی ; ایران،ژاپن

در حالی که بازی تیم های امید ایران و ژاپن پس از نود دقیقه به تساوی رسیده بود، در وقت های اضافه به سود ژاپنی ها به اتمام رسید، این اتفاق در حالی افتاد که امیدهای ایران موقعیت های زیادی در این بازی داشتند و حتی پیش از دریافت اولین گل از ژاپنی ها می توانستند دروازه این تیم را باز کنند.

ژاپنی ها با راه انداختن توپخانه خود از دقیقه 97 توانستند در وقت های اضافه سه بار دروازه امیدهای ایران را باز کنند و در نهایت خود را به جمع چهار تیم برسانند.

ناکاجیما و تویوکاوا را می توان بهترین بازیکنان ژاپن دانست، اولین بازیکن که کاپیتان ژاپنی هاست دوبار توانست از شم شوترنی و درست دیدن خود استفاده کند و به زیبایی دروازه ایران را باز کند و تاویوکاوا نیز در دقیقه 89 وارد زمین شد و خیلی زود توانست در بین مدافعان و دروازه بان ایران دروازه این تیم را باز کند تا اولین گل وارد دروازه ایران شود.

اخباری در این دیدار گل های غیر قابل مهاری را دریافت کرد و دو گلی که از راه دور دریافت کرد کاندیدای بهترین گل های این ترنمت شده است.

پس از آغاز انتقادها و تخریب ها برخی نیز برای حمایت این جوان ها دست به کار شدند تا جایی که کمپین "من یک اخباری هستم" نیز از طرف هوادران تراکتورسازی به راه اوفتاد.

از طرفی نیز بیشتر بازیکنان در صفحات مجازی خود به محمد رضا اخباری دلداری دادند تا این بازیکن از نظر روحی ضربه نبیند.

با توجه به بیانه ایی که باشگاه تراکتورسازی در حمایت از محمدرضا اخباریصتدر کرد ، از سرمایه‌های ورزش خود بیش‌ازپیش حمایت کنیم و اجازه ندهیم که این بازیکنان آینده دار ازلحاظ روحی روانی دچار مشکل شوند چراکه آینده فوتبال ما را همین استعدادها رقم خواهند زد.

---------------------------

گزارش: شهریار عزیزی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =