در پی انتقادات اخیر روزنامه کیهان به سخنان علی مطهری، او با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود به این روزنامه پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاين، او با اشاره به اينکه کيهان به نقل از وي نوشته است «نباید از این ترسید که مجلسی بر ضد نظام تشکیل شود»، گفت: چنین القاء شده بود که مقصود من این است که تشکیل مجلسی بر ضد نظام امری مستحسن و نیکوست و نباید از آن ترسید، در حالی که اگر نویسنده «خبر ویژه» به خود زحمت می‌داد و جملات قبل از این جمله را می‌خواند و از هول حمله به اینجانب در دیگ بی‌انصافی و توهین نمی‌افتاد، مقصود را که بسیار روشن است در می‌یافت. جملات قبل از این جمله چنین است: «ریشه این‌گونه بررسی صلاحیت‌ها ترس بی‌جایی است که از فریب خوردن مردم وجود دارد. برخی تصور می‌کنند که مردم آن رشد لازم را ندارند و فریب می‌خورند و شاید افرادی را انتخاب کنند که در مقابل نظام و ولی‌فقیه بایستند. این ترس، بیهود بوده و موجب ضربه خوردن نظام می‌شود.»

هرکس ذره‌ای انصاف و به قول خود نویسنده «خبر ویژه» ذره‌ای شعور داشته باشد می‌فهمد که مقصود این است که مردم هرگز به چنین مجلسی رای نخواهند داد، بنابراین ترس از تشکیل چنین مجلسی و به دنبال آن سخت‌گیری در بررسی صلاحیت‌ها ضرورتی ندارد.

متاسفانه در شماره پنجشنبه اول بهمن آن روزنامه نیز در همین ستون مطلب ناقصی از اینجانب نقل شده بود که «التزام به اسلام قابل تشخیص نیست» و بعد نویسنده این ستون آسمان ریسمان کرده و خود را به تکلف انداخته بود برای پاسخ دادن به آن، در حالی که اصل سخن من این بود که مسلمانی هر شخص به گفتن شهادتین است و اعتقاد و ایمان فرد به اسلام نیز امری قلبی است و قابل تشخیص نیست و عدم التزام عملی شخص به اسلام نیز به این معنی است که مثلا او بر یک گناه کبیره مثلا شرب خمر اصرار دارد. آیا کسانی که به استناد این امور رد صلاحیت شده‌اند این‌گونه‌اند و آیا این استنادها درست است؟

از نویسنده این ستون می‌خواهم زمانی که دست به قلم می‌برد ببیند برای خدا می‌خواهد بنویسد یا برای هواهای نفسانی خود، اگر اولی است بنویسد و الا دست نگه دارد که به قول معصوم حرمت آبروی مومن از حرمت کعبه بالاتر است.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    288 7
    داداش کیهانه دیگه ضمناً مقاله نویس وطن امروز رو فراموش کردی
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    249 9
    درود بر نماینده واقعی ملت. امکان نداره شما نباشین من رای بدم
    • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
      8 2
      اتفاقا باید برید رأی بدید. حالا اگه دلتون خواست اسم آقای مطهری را در برگه خود قید نمائید.
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    کیهانو که همه میشناسن بحثی نیست ولی آقای مطهری شما پشت تریبون مجلس هم این حرف هارو بیاد داشتی؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    137 3
    روزنامه ای که تیتر میرنه رقابتی ترین انتخابات تاریخجوان و رد صلاحیت رو دروغ بزرگ میخونهکیهان دیگه محلی برای پاسخ دادن نداره
  • بی نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    61 5
    دوستان ارجمند هوشيار باشيد.هدف بخشي از تندروها دلسرد کردن مردم از انتخاباته تا اون بخشي از مردم که رأيشون براي اصلاح طلبانه اصلا رأي ندن.حرفاي علم الهدي و برخي ديگه داره استراتژي فقط طرفداراي اصولگرا شرکت کنن رو دارن پيش مي برن.در دامشون نيفتيم.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
      71 5
      جوگیر نشو اصلاح طلبی نمونده که بش رای بدی
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    آقای مطهری نه اینکه شما همه کارهایتان برای خداست و قبل از هر حرفی و هر سخنی خدا را در نظر می گیرید بقیه هم به شما تاسی کرده اند
  • سید A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    13 0
    درود بر شهید مرتضی مطهری و فرزند خلفش. رد صلاحیت آقای مطهری ذره ای از ارزش این آزادمرد کم نخواهد کرد.
  • کمال احمدی A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    5 0
    علی اقا تو در قلب ما جای داری.....
  • امین IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
    0 0
    دوستان عزیزو آگاهم شخصیت آقای مطهری در طی سالهای گذشته نشان داده که به هیچ وجه باری به هر جهت و نان به نرخ روز خور ،نیست ایشان در عین اخلاق مداری واقع گرا و حقیقت جو هستند. وگرنه براحتی می شود برای مصلحت اندیشی مخصوصا در این برهه خاص سخنان ضد و نقیضی عرضه کرد.