کاهش تلفات سوانح جاده‌ای و ارتقای ایمنی سفر نیاز به همکاری و مشارکت همگانی و دستگاه‌های ذیربط دارد

مدیرکل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان گفت : موضوع کاهش تلفات سوانح جاده‌ای و ارتقای ایمنی سفر مانند یک زنجیره است که دستگاه‌های مختلفی در تامین آن دخیل می‌باشندونیاز مند به همکاری و مشارکت همگانی و دستگاه‌های ذیربط است و باید کلیه ارگانهای مربوط با تلاش وهمفکری یکدیگر در جهت ارتقای ایمنی سفرگام بردارند.

ایرج دست نشان مدیرکل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان با اشاره به شرکت خود در اولین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل ونقل جاده ای در سمنان ضمن مطلوب خواندن این سمپوزیوم گفت : كشور ما داراي 05 / 1 درصد جمعيت كل جهان و 4 / 1 درصد از كل خودروهاي دنيا مي‌باشد . در حالي كه 5 / 1 ميليارد خودرو در جهان وجود دارد ، 17 ميليون خودرو از اين ميزان در كشور ما موجود است و سهم تلفات جاده‌اي كشور ما 4 / 1 تا 5 / 1 درصد از سهم جهاني مي‌باشد.
وي با اشاره به اهميت افزايش ايمني و كاهش تصادفات و تلفات سفرهاي جاده‌اي اظهار داشت:
ايمني راه‌ها و ارتقاي ايمني از مهمترين اولويت‌هاي برنامه‌هاي اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان زنجان است ودر سال 95 تلاش مي‌شود سهم بيشتري از اعتبارات اين اداره کل ، صرف ارتقاي سطح ايمني راه‌ ها شود.
دست نشان تجهيز راه‌ها و محورهاي استان زنجان به تجهيزات پيشرفته جهت كنترل رفتارهاي ترافيكي رانندگان را از ديگر برنامه‌‌هاي اين اداره کل برشمرد و گفت : خوشبختانه با وجود افزايش تعداد خودروها، تعداد رانندگان، تعداد موتورسيكلت‌ها و وهمچنین افزايش تقاضاي سفر شاهد كاهش تلفات ناشي از تصادفات درمحورهای موصلاتی استان بوده‌ايم به طوریکه استان زنجان رتبه چهارم کاهش تلفات جاده ای را کسب کرده است .
وي اجراي طرح سهميه‌بندي سوخت، تجهيز پاسگاه‌هاي پليس‌راه ، اطلاع‌رساني و استفاده از همياران پليس و بهره‌گيري از ظرفيت‌ دانش‌آموزان در خانواده‌ها، افزايش جرايم رانندگي ، مشاركت و هم‌افزايي دستگاه‌هاي مربوطه و آموزش‌هاي همگاني را از مؤلفه‌هاي مهم افزايش ايمني برشمردواظهار داشت :طبق يافته‌هاي علمي دليل بيش از 60 تا 70 درصد سوانح رانندگي، عامل انساني است كه اين امر اهميت توجه بيش از پيش به امر آموزش‌ رانندگان به عنوان عوامل انساني تصادفات و اصلاح رفتارهاي نادرست وپرخطر برخي رانندگان متخلف و نهادينه سازي فرهنگ ايمني را نشان مي‌دهد .
مدیرکل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در مقوله رانندگی تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف اداره کل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان پرداختن به فرهنگ سازی وآموزش به ویژه به کودکان ونوجوانان است ودرهمین راستا شیراوژن به عنوان یک نماد ترویجی فرهنگی طراحی وبه ثبت حقوقی رسیده است . این نماد فرهنگی می کوشد تا با زبان هنر وبا ایجاد ارتباط بین اقشارمختلف جامعه به ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و عبور ومرور جاده ای بپردازد .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 503123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =