یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم سئوال کرده نتیجه درخواستهای بازنشستگی پیش از موعد چه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عدم پاسخگویی سازمان بازنشستگی کشوری به درخواستهای بازنشستگی پیش از موعد، بارها در سرویس مشکلات مردم بررسی شد.
دیروز نیز یکی از مخاطبان سرویس باز هم این گلایه را مطرح کرده بود چرا به درخواستهای بازنشستگی پیش از موعد پاسخ داده نمی شود. این مخاطب نوشته: سلام خسته نباشی تا کنون چندین کامنت در مورد دلایل عدم اعلام موافقت سازمان بازنشستگی با بازنشستگی پیش ازموعدکارکنانی که امسال اسامی آنها از طرف ادارات ونهادها ارسال شده است اما جوابی داده نشده است لطفا مدیریت محترم سازمان بازنشستگی خدمات کشوری پاسخ فرمایند.

مصوبه جدید دولت
یک ماه پیش یعنی در 2 دیماه 94 هیات وزیران، تصویب کرد بازنشستگان پیش از موعد براساس سنوات خود و بدون سنوات ارفاقی و طبق مقررات صندوق بازنشستگی، از مستمری بازنشستگی برخوردار می شوند.
بر این اساس، هیات وزیران برای رفع مشکل بازنشستگان، تصویب کرد دستگاه های اجرایی و صندوق های بازنشستگی با استفاده از احکام قانونی، این مشکل را برطرف کنند.این تصمیم فقط مربوط به رفع اختلاف دستگاه های اجرایی، صندوق های بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی بوده و حکم جدیدی را دربر نمی گیرد.
طبق این مصوبه، بازنشستگان پیش از موعد براساس سنوات خود و بدون سنوات ارفاقی و طبق مقررات صندوق بازنشستگی خود، از مستمری بازنشستگی برخوردار می شوند.
طبق این قانون، اجرای این حکم، از محل اعتبارات هزینه ای مصوب دستگاه ها تا سقف حداکثر پنج درصد یا صرفه جویی ناشی از کاهش نیروها که میزان آن به تائید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می رسد، قابل تامین و پرداخت است.
صندوق بازنشستگی کشور و سازمان تامین اجتماعی معتقدند با توجه به محاسبات بیمه ای انجام شده، بازنشستگی پیش از موعد بیمه شدگان، برای صندوق ها بار مالی ایجاد می کند.
به ادعای صندوق بازنشستگی کشور و سازمان تامین اجتماعی، اجرای این حکم مستلزم پرداخت مابه التفاوت حقوق بازنشستگی مشمولان نسبت به مدت سنواتی است که زودتر بازنشسته شده اند؛ بنابراین صندوق ها برای آن دسته از بازنشستگان پیش از موعد و بدون سنوات ارفاقی که با موافقت دستگاه های محل اشتغال، بازنشسته شده اند، حکم بازنشستگی صادر نکرده است و تقاضای مابه التفاوت از دستگاه های متبوع آنها را دارند.

به نظر می رسد با اجرایی شدن این مصوبه، صندوق بازنشستگی کشوری دیگر دلیلی برای عدم پذیرش درخواستهای بازنشستگی پیش از موعد ندارد.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 502000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مردم A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
    1 0
    انجا بخو بخوره کسی به فکر مردم نیس بازنشسته بی کار دربدری مستجری معتادها جوانان دخترها پسرها دارو نیست مر یضها بیمارستانها خلاصه همه چبز خراب هیچ کس به فکر کسی نیست وقط استقامت مقامتی هر سال همین است کی می داند در این کشور چی می گذارد
  • علی DE ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۴
    1 0
    مشکل بیکاری جوانان با بازنشستگی پیش از موعد قابل حل است به شرطی که بعد از بازنشسته شدن شاغلین نسبت به استخدام جوان بیکار اقدام شود از طرف دیگر هزینه ایجاد هر شغل برای جوانان بیکار که بعد از استخدام حداقل حقوق را دریافت خواهند کرد با مابه التفاوت مبلغ بازنشستگی پیش از موعد قابل موازنه به مثبت به نفع اشتغال خواهد بود
  • صفرعلی حصاری EU ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    2 0
    چرا فرزندان فرهنگبان را جایگزین پدر و مادرشان در اموزش وپرورش نمیکنید . اخه اینقدر به سختی و با حقوق کم برای فرزندانمان هزینه کردیم تا اونا درس خوندن . ولی انها همچنان بیکار و بی پول و نا امید از زندگی . ازدواج که نمیتونن بکنن در این شرایط سخت ماهم موندیم و واقعا زندگیمون فلاکت باره تا برسه به بچه هامون . اخه مگه فرهنگی چه فرقی با کارمندهای دیگه داره که پدر ومادرشون بدبخت . بچه هاشون هم بدبخت .