دومین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان در سالن اجلاس سران با حضور چهره هایی چون محمدرضا عارف، صادق خرازی رئیس هیات موسس حزب ندای ایرانیان و مجید فراهانی دبیر کل این حزب برگزار شد.

به گزارش خبرانلاین، در این کنگره شخصیت هایی همچون حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری، حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات، محمدرضا تابش نماینده مجلس، الیاس حضرتی، جواد اطاعت، علی شکوری‌راد، غلامعلی رجایی  و ...  نیز حضور داشتند.
دبیر کل حزب ندای ایرانیان، رئیس هیات موسس  این حزب و محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در این مراسم به سخنرانی پیرامون فعالیت‌های این حزب و اتفات اخیر انتخاباتی پرداختند. در ابتدای کنگره مجید فراهانی اصلاحات را فرایندی تدریجی خواند و موفقیت آن را در گرو نفوذ تفکر اصلاحاتی به لایه های زیرین جامعه و طیف وسیعی از مردم دانست. محمدرضا عارف نیز از رایزنی و مذاکره با شورای نگهبان درمورد تجدید نظر درباره رد صلاحیت‌ها خبر داد و حضور اصلاح طلبان را تحت هر شرایطی در انتخابات حتمی برشمرد و تاکید کرد که به تجدید نظر شورای نگهبان خوشبین است.
همچنین صادق خرازی گفت: بزرگان اصلاحات بدون قرض و هرگونه جبهه‌بندی مذاکرات خود را با مسوولین آغاز کرده‌اند و این کار را ادامه خواهند داد و راهی جز این وجود ندارد.

گفتوگوها برای حل مشکل کاندیداها آغاز شده

سیدمحمد صادق خرازی در دومین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان گفت: کشوری که قابلیت مذاکره در سطح بین‌المللی دارد و دولتی که توانسته میراث گفت‌وگو از زمان دولت اصلاحات را احیا کند در حل مشکل نامزدان انتخابات مجلس هم این توان را خواهد داشت که گفت‌وگو را آغاز کند. بزرگان اصلاحات بدون قرض و هرگونه جبهه‌بندی مذاکرات خود را با مسوولین آغاز کرده‌اند و این کار را ادامه خواهند داد و راهی جز این وجود ندارد. و ما همان صبوری را که طی یک سال گذشته در مقابل نغمه‌های دشمنان و برخی دوستان داشتیم به کار خواهیم برد.

مشاور دولت اصلاحات همچنین تاکید کرد: باید تمام توان و انگیزه خود را به کار ببریم تا خیل عظیمی از چهره‌های موجهه و مثبتی که بیش از سه دهه در نظام جمهوری اسلامی درخشیدند مورد بی‌توجهی واقع نشود. اگر اهتمام داشته باشیم اصلاحات فرآیند انتخابات مجلس آینده را تعیین خواهد کرد. هر کسی نغمه مخالفت با رای مردم و یا تحریم را سر دهد مطمئنا به آرمان‌های اصلاح‌طلبانه این ملت خدمت نکرده است. ما از طریق مشارکت مدنی می‌توانیم حرف‌های خودمان را بزنیم و اگر قهر کنیم موقعیت صحبت نخواهیم یافت.

وی همچنین از تلاش مردانی چون قاسم سلیمانی در منطقه تقدیر کرد و  تلاش او و یارانش در منطقه را باعث اقتدار و قدرت فزاینده و بازدارنده جمهوری اسلامی دانست.

نتیجه مذاکراتمان بابزرگان رضایتبخش است

محمد رضا عارف که در کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان سخنرانی می‌کرد ضمن تبریک آغاز اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها اظهار کرد‌: اکنون که در آستانه انتخابات سرنوشت ساز اسفند ماه سال 94 قرار داریم انتظار می‌رفت شیرینی و حلاوت آغاز اجرایی شدن برجام با اعلام نظر هیات نظارت در بررسی صلاحیت‌ها دو چندان شود که این اتفاق رخ نداد و کام بسیاری از اصلاح طلبان و اعتدالیون و نخبگان کشور تلخ شد.

وی با بیان این که انتظار بود هیات نظارت با توجه به ویژگی حق‌الناس و حضور حداکثری مردم در راستای فرماشیات رهبری وظیفه‌ی بررسی صلاحیت‌ها را دنبال کند گفت: از ابتدا راهبردی برای حضور جدی در انتخابات داشتیم و به طور طبیعی این حق کسانی است که رد یا عدم احراز صلاحیت شده‌اند اعتراض و تقاضای تجدید نظر داشته باشند.

عارف گفت:  شورای سیاستگذاری  از طریق مجاری قانونی و ذیربط و شخصیت‌های ذی نفوذ بحث رسیدگی به صلاحیت‌ها رابه طور جدی دنبال کرده بگویم مذاکراتی که هم کمیته تعامل این شورا و هم شخصیت‌های برجسته‌ی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری و بنده با بزرگان داشتیم رضایت بخش است. اگر کمبود اطلاعاتی وجود دارد ما آمادگی داریم در مورد کسانی که صلاحیتشان احرازنشده این اطلاعات را در اختیار بگذاریم و حتی درمورد رد صلاحیت‌ها نیز توضیحات لازم ارائه شود.ما به این نتیجه رسیدیم که تحت هر شرایطی باید با امید و آرامش انتخابات را برگزار کنیم. به همین منظور برای انتخابات اسفند 94 هم باید نه تنها با همان انگیزه بلکه با انگیزه‌ای بیشتر حضور به هم رسانیم.

رای ایرانیان در خرداد 92، رای به تغییر رویکردها بود

مجید فراهانی نیز در دومین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان گفت: همه می دانیم رای ایرانیان در خرداد 92، رای به تغییر رویکردها و رویه های اجرایی دهه گذشته بود و از این میان مهمترین هدف منتخب ملت گشودن قفل های خارجی و داخلی کشور بود.
از منظر ما کارکرد یک حزب اجتماعی، توسعه و بسط گفت و گو و مذاکره در متن زندگی اجتماعی و تاکید بر شکل گیری حوزه عمومی پویا، فعال و موثر در حیات سیاسی و قدرت است و این به دلیل داشتن تحلیل آسیب شناسانه تاریخی از وضعیت سیاسی در کشورهایی همانند ایران است که سیاست در آن به شدت مرکزگرا و فاقد بازیگران متکثر است و احزاب و دموکراسی خواهان نتوانسته اند آن طور که شایسته است به لایه های زیرین جامعه نفوذ کنند و طیف وسیعی را در بربگیرند.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان یادآور شد: از این رو ما معتقدیم انتخابات پیش رو باید فرصتی برای فراخواندن بدنه اجتماعی به سمت اصلاح سرآمدی، تعالی و حرکت به سمت توسعه پایدار کشور باشد، فرصتی که در آن تمامی جریان های دلسوز و آگاه، نسبت به آسیب شناسی معضلات و ارایه راه حل با تعامل بر مبنای وحدت ملی پرداخته و به روند تغییرات کمک کند. از این رو ارتباط با جامعه، آگاهی بخشی، تلاش در جهت وحدت و انسجام ملی و حفظ امید و اعتماد ملت، در گرو حرکت اصولی تمامی دلسوزان و جریانات متعهد به سرنوشت کلان ملت و کشور است تا بتوانیم گام های بلندتری را برای اعتلای کشور و اصلاح خرابی های گذشته برداریم.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 501788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =